TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3.gen 3S-GTE for hÃ¥nden, noen spm...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #109698  av Magne

Ja da er jeg som smått inne på tanken på turbo i kjærra mi også... :)

Det jeg har nå mulighet for å skaffe meg er en J-spec 3.gen 3S-GTE, som sansynligvis har rulla mindre enn 100k.
Jeg får da altså hele bakparten på bilen, med bremser å alt av for-stilling også. Nye instrumenter også... ja alt det tjafset som trengs vett! :)

Ferdig fraktet med moms har jeg fått pris på 30000kr. Den kommer da med kontainer fra Japan. (ikke sent enda :) )

Er detta gal pris eller? Jeg må jo spørre for jeg har jo generelt liten peiling på hvor prisen ligger på dette. Får også satt inn motoren for ca. 5000kr.

-------------------------------------------------------------------------
Som tillegg skal jeg nevne at motoren i gtien min bruker litt olje nå, tikker litt og svetter litt olje. Bærer nok litt preg av mange km.
Girkassen min er ikke som den skal være. Slitte sync ringer som bare det! (har prøvd Redline olja, men blei bare værre av det...)

Altså ... tja.... noen som har lyst å overbevise meg litt her!!!??? :wink:

EDIT: Detta haster egentlig litt... må bestemme meg fort!

#109712  av MR2turbo

høres ut som en god deal det :)

når du har prøvet en sånn turbomotor i bilen din blir du helt sikkert solgt ;) da angrer du garantert ikke på at du bytta.... hehe ;)

#109713  av Ace

Hvis du ikke vil ha så tar jeg gjerne!! =)

Hadde jeg hatt pengene for hånden tho ..... Høres bra ut det for en 3.gen som har gått under 100.000. Har hørt mange stivere priser som har innkludert mindre et det der...

#109724  av mr.two

Go 4 it ! Er ikke noen grunn til å tvile..bare å satse 8)

#109725  av Magne

Jeg har sitti på med en... Husker ikke hva han het. Men det var en Rød MR2 litt slitt i lakken, 3.gen det og.. ca 280hk sa han.. Møtte han på mini treff i drammen.

Ã… fytte helvete det gikk da... :twisted:

#109730  av Dr.Ling

Slutt!

Komme inn her og friste folk på den måten!

Jeg har bestemt meg for at det ikke blir turbo med det første, selv om sparegrisen kunne tåle litt slanking. Så for å holde ut med NA'en må ingen friste med turbo-prat, og ingen tilby meg å sitte på!

#109738  av mr.two

Magne skrev:Jeg har sitti på med en... Husker ikke hva han het. Men det var en Rød MR2 litt slitt i lakken, 3.gen det og.. ca 280hk sa han.. Møtte han på mini treff i drammen.

Ã… fytte helvete det gikk da... :twisted:
Det var meg det...slapp av, skal forhåpentligvis lakkes om i uke 30 :wink: Fått kjørt opp trykket til 15psi så det går enda litt bedre nå :) Se så mye morro man kan ha det med turbo ! Grip muligheten..hadde angret bitter hvis jeg ikke hadde kjøpt clipet av Markus..

#109748  av Magne

mr.two skrev:
Det var meg det...slapp av, skal forhåpentligvis lakkes om i uke 30 :wink: Fått kjørt opp trykket til 15psi så det går enda litt bedre nå :) Se så mye morro man kan ha det med turbo ! Grip muligheten..hadde angret bitter hvis jeg ikke hadde kjøpt clipet av Markus..
Det var deg det ja! hehe. Det gikk fryktelig bra... Skulle aldri sitti på veit du... hehe :D
Tingen er at jeg får nok over 30k i feriepenger + skattepenger. men må jo ha pengene nå så da blir det nok et lite lån i noen måneder... men men... noe må da til..

Noen som vet om no bra forbruks lån eller no? :D

#109756  av jumbo

35000 ferdig montert, pluss noen faa lapper til i småting er ikke altfor ille det... Du kommer ikke til å angre hvertfall, det er sikkert og visst

#109788  av Morten

Har du råd til det er det bare en ting å si:

LØP OG KJØP! :mrgreen: