TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trommel--til-->skivebrems

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #110923  av KinCaiD

Var så heldig på lørdagen at bremsepedalen gikk rett i bunn... :oops:
Viste seg at bremsene mine sviktet meg. :shock:
Siden jeg har trommel bak så ble det masse bremseveske på bremsebåndene og i trommelen, som resulterte i bremser på kunn 1.!!! hjul ved bruk av håndbremsen. Siden pedalen ikke lenger virker. :evil:

Siden jeg har planer å sette inn større motor, så kunne jeg godt tenke meg å konvertere til skiver bak nå, siden jeg uansett må reparere bremsene. :idea:

Derfor er spørsmålet mitt. :?:

Hva må gjøres for å konvertere fra trommel til skiver bak.
Calipere og skiver er jo selvsagt. :!:
Men hva med lager, fester til calipere bremsekraftforsterker håndbrems osv.??

Dette skal forresten skje på en Carina E '93 Stv.

#111436  av lasserj

du må ha hele hjuloppheng bak hvertfall..

#111453  av CelicaGT

Vil eit hjuloppheng fra ein gli eller ein Gti passe kanskje??? Er i allefall skivebrems på GTi.

#111457  av celicat23

GLI har trommler. GTi har skiver. Letteste er vel å kjøpe komplett GTi bakaksel.

#111468  av KinCaiD

celicat23 skrev:GLI har trommler. GTi har skiver. Letteste er vel å kjøpe komplett GTi bakaksel.
Finnes det GTi av Stv. a??
eller passer det fra sedan til stv.?

#111731  av lasserj

gti finnes bare i combi, så vit jeg vet..

#113662  av CarinaTurbo

Carina E GTi kom i både 5 og 4 dørs.. Ombygging til skiver er ikke store inngrepet.
Her er ei forklaring en danske ga meg:

Nej det er ikke svært, når du tager dine tromler af sidder der 4 boldte der inde under, de 4 boldte skal du fjerne, og håndbremsekablet skal du fjerne, og så bremserøret og bremseslangen skal også væk, og så skal du bare havde delene fra den anden og sætte lige over på, og hvis du bygger det på skal du op på torpedopladen i motorrummet for der sidder der en bremsetryksbegrænser og den skal væk

Må vist ha håndbrekkwire fra Carina GTi da.