TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Trenger råd om bygging av 86.mod celica 2.0gt

  • Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #114337  av Kai Wiggo
 
Hallo.

Nå har jeg endelig klart å bestemme meg for å mekke litt bil i noen år igjen. Er ikke av de raskeste her i verden.
Har anskaffet meg et prosjekt som jeg tenkte å bruke noen timer på.
En 86mod celica 2.0gt.
Trenger litt råd om hva jeg burde gjøre og hvor jeg kan skaffe deler.
Skal ikke gjøres så mye utvendig, men motor skal modifiseres og den skal stives av.

Det som er gjort med den nå er egentlig bare trim chip og effektfilter.

Hvor kan jeg finne veltebur til denne bilen?
Hva er det jeg trenger å gjøre for å få mest ut av bilen uten turbo?
Skal bestille meg trim kammer. Effektanlegg skal byges snart.
Men hva trenger jeg ellers?? Må være mere å gjøre med den?

Hvor mye tror dere det er muligt å ta ut av den?

Dette er mitt første prosjekt ettersom jeg først nå har begynt å tjene greit med penger.

Alle svar mottas med stor TAKK. :D

 #114947  av teknikeren
 
chip på suge motor er vel bortkasta penger når det gjelder antal hk kontra antal kroner brukt.
Som du sier så trim kammer og effekt anlegg er veien å gå.

Du kan også kjøre på 98 og få justert tenninga etter det.
Kraftigere bensin pumpe
Sportsluftfilter.
Øke kompresjonen.
Skifte topp
Borre opp sylindrene

Eller rett og slett senke kompen litt for så å monter turbo og litt snacks :D

 #115211  av TheStig
 
lever toppen inn tel en yrkesskole. De utfører gladelig litt ekstrem planing av toppen

 #115307  av karl234
 
teknikeren skrev:chip på suge motor er vel bortkasta penger når det gjelder antal hk kontra antal kroner brukt.
Som du sier så trim kammer og effekt anlegg er veien å gå.

Du kan også kjøre på 98 og få justert tenninga etter det.
Kraftigere bensin pumpe
Sportsluftfilter.
Øke kompresjonen.
Skifte topp
Borre opp sylindrene

Eller rett og slett senke kompen litt for så å monter turbo og litt snacks :D
er ikke nødvendig å justere tenninga etter 98 oktan da celica 86 skal ha 98 i utgangspunket. (info hentet fra orginal instruksjonsbok) :D

 #115343  av teknikeren
 
karl234 skrev:
teknikeren skrev:chip på suge motor er vel bortkasta penger når det gjelder antal hk kontra antal kroner brukt.
Som du sier så trim kammer og effekt anlegg er veien å gå.

Du kan også kjøre på 98 og få justert tenninga etter det.
Kraftigere bensin pumpe
Sportsluftfilter.
Øke kompresjonen.
Skifte topp
Borre opp sylindrene

Eller rett og slett senke kompen litt for så å monter turbo og litt snacks :D
er ikke nødvendig å justere tenninga etter 98 oktan da celica 86 skal ha 98 i utgangspunket. (info hentet fra orginal instruksjonsbok) :D
:oops: deyaljer detaljer :D