Side 1 av 2

Gul MR2 hos Bjørnstad

Legg innLagt inn:14 jun 2005 16:16
av arntkjetil
Så en gul MR2 som var på benken hos Bjørnstad i dag, noen her??

Legg innLagt inn:14 jun 2005 16:49
av CelicaTurbo
hm, det kan jo kanskje høres ut som om Morten har kommet seg dit, men i så tilfelle har ikke jeg sett noe til at det var planlagt her på forumet, men om dem var ham så gir han nok rapport når han er tilbake til sørlandet, jeg antar han også var på ACR i helgen?

Legg innLagt inn:14 jun 2005 18:36
av Speeder
CelicaTurbo skrev:hm, det kan jo kanskje høres ut som om Morten har kommet seg dit, men i så tilfelle har ikke jeg sett noe til at det var planlagt her på forumet, men om dem var ham så gir han nok rapport når han er tilbake til sørlandet, jeg antar han også var på ACR i helgen?
Han var på acr ja, med diverse reodor felgen løsninger, ble det fart på bilen etterhvert:wink:

cola boks og kloakkrør, er stikkord :P

Legg innLagt inn:14 jun 2005 19:03
av jan-erik
Er bilen til Morten som har vært innom en tur ja. Greit å stikke innom når man først har kjørt så langt og har vært på ACR.

Et annet stikkord er "Yellow Submarine" :wink: :wink:

Legg innLagt inn:14 jun 2005 20:15
av cameleon
Jepp. stemmer det. Jeg og madamen samt Markus, Morten og Sindre var der i dag :wink:

Legg innLagt inn:14 jun 2005 20:28
av kennethx
og jeg var der :) (før dere andre kom riktig nok)

Legg innLagt inn:14 jun 2005 20:48
av cameleon
kennethx skrev:og jeg var der :) (før dere andre kom riktig nok)
Ah hehe. Synd du ikke var der da vi var der. Kjempetrivelig å treffe på deg! Håper du kommer snart igjen :D

Legg innLagt inn:14 jun 2005 20:48
av Speeder
Og resultatet skal han få lov til å avsløre selv?

Legg innLagt inn:14 jun 2005 20:50
av cameleon
Speeder skrev:Og resultatet skal han få lov til å avsløre selv?
Tror nok han fikk bedre oversikt over resultatet enn resten av oss :) Men det bråka noe jævlig da han ga på i alle fall :mrgreen:

Legg innLagt inn:14 jun 2005 20:58
av kennethx
cameleon skrev:
kennethx skrev:og jeg var der :) (før dere andre kom riktig nok)
Ah hehe. Synd du ikke var der da vi var der. Kjempetrivelig å treffe på deg! Håper du kommer snart igjen :D
Kjekt å treffe deg og, det slo meg ikke før etter jeg hadde lagt meg at damen din er Connie her på forumet. Ikke sant?

Jeg har faktisk en liten film snutt fra dyno testingen :)

Legg innLagt inn:14 jun 2005 21:04
av cameleon
kennethx skrev:
cameleon skrev:
kennethx skrev:og jeg var der :) (før dere andre kom riktig nok)
Ah hehe. Synd du ikke var der da vi var der. Kjempetrivelig å treffe på deg! Håper du kommer snart igjen :D
Kjekt å treffe deg og, det slo meg ikke før etter jeg hadde lagt meg at damen din er Connie her på forumet. Ikke sant?

Jeg har faktisk en liten film snutt fra dyno testingen :)
Jepp, det er nok bærta mi det ja :) conniew som hun kaller seg her.

Du må prøve å få lagt ut den snutten der. Var jo helt syk lyd. Er glad jeg har fingrer for å pakke i ørene når det bråker slik jeg hehe :lol:

Legg innLagt inn:14 jun 2005 21:13
av kennethx
...

Legg innLagt inn:14 jun 2005 21:24
av kennethx

Legg innLagt inn:16 jun 2005 00:59
av Morten
Var meg som var innom ja. Sleit så fælt med innsugs manifold tempen på banen, og endte etterhvert med en teori om at det kunne skyldes for mye overlap på kammene (ihvertfall delvis). Passa fint å stikke innom og justere litt når en først passerte, og det var en lærerik formiddag med litt banning og steiking det. :D (Hint: kamdekselet er ikke spesielt greit å få av med motorfestet på plass)

Litt merkelig var at på første "referanse-run"-et manglet jeg 25-30hk i forhold til forrige gang jeg var der oppe. Setup var identisk, med unntak av varmeskjold og en eksoslekkasje i flex-pipen... Sylinderlekkasje test var god på alle sylindrene. Ved litt justering av kammene fikk vi uansett hentet inn ca.65NM og 20-25hk i forhold til dagens første run, men vi manglet likevel noen små hester som var der sist. :? Trade off var ca. 10-20NM mindre mellom 3200-4200 omdr. for 25-45NM mer fra 4200-8000! :mrgreen:Øynene poppet nesten ut av hodet når jeg så at ca.1mm justering på innsugskammen utgjorde ca. 20hk forskjell i effekt :shock:

Oppsummering/fasit:

1: Ny moment pers.: 404.4NM på akslingene
2: Register reim må byttes da den har begynt å flise seg opp (strammehjulet hadde løsna endel, så reima lå skjeivt)
3: Ny intercooler må på plass... Ved 7000rpm og 1.4Bar manifoldtrykk er det 1.7Bar ut av turboen :shock: IC'en som var gull ved nivået i fjor er rett og slett for liten for nivået jeg har nå. :( (kom jo ikke helt fra det blå da)
4: Innsugs manifolden var gloheit selv om IC og IC rør var kjølige på dynoen også. Må gruble litt på denne, eventuelt kjøre på med vanninsprut.

Legg innLagt inn:16 jun 2005 10:28
av CelicaTurbo
hm, bra resultat det men høres ut som du må gjøre noe med kjølingen ja.. ellers, RickyB på http://www.mr2oc.com postet for en tid tilbake et tips i egen tråd til hvordan modifisere det øverste kamdekselet slik at man kan ta det enkelt av og på uten å måtte knote med den skruen som dekkes av motorfestet ;)