TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forgasser-turbo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #114964  av Trial

Jeg og et par kompiser har fått oss en Ford Sierra( :oops: ),med forgasser.. Men vi SKAL ha turbo på den,så da må vi vel ha en forgasser som tåler trykk,og kan levere mere bensin? Noen som vet hvor noe slikt er å få tak i? :wink:

#115091  av Hobbes

Har hørt om folk som setter forgasseren i en boks og trykker opp hele greia, men den må vel dyses om ihvertfall.

#115100  av QuackYO

Det er rimelig vanlig i Volvo 240'er tror jeg... Mulig det faktisk var orginalt på en eller annen turboutgave. Hør på et eller annet volvoforum så får du nok svar. Mulig det enkleste blir å ta en trykk-gasser fra en volvo istedetfor å bygge om den du har?

#115108  av Andreazz

QuackYO skrev:Det er rimelig vanlig i Volvo 240'er tror jeg... Mulig det faktisk var orginalt på en eller annen turboutgave. Hør på et eller annet volvoforum så får du nok svar. Mulig det enkleste blir å ta en trykk-gasser fra en volvo istedetfor å bygge om den du har?
Volvo solgte et såkalt "R-Sport" forgasser-turbo kitt som orginalt ekstrautstyr på 80tallet.. Men disse kittene benytter en spesialforgasser laget for å kunne takkle en turbo. Dette er bare bolt-on, og ut av en helt standard B21 fikk man rundt 150hester og nesten fordoblet dreiemoment! Ordentli "ulv i fåreklær" greier på 80tallet :D :D

#115166  av Trial

Noen som vet av noen volvo-forum der man kan lete,eller? Eller enda bedre,noen som vet hvor man får kjøpt? :)

#115201  av Andreazz

Trial skrev:Noen som vet av noen volvo-forum der man kan lete,eller? Eller enda bedre,noen som vet hvor man får kjøpt? :)
Se på deler til salgs annonsene i Bilisten eller nå sånnt, der bruker det å være mye volvo-deler til salgs.. Tror ikke det finnes no eget Volvo forum jeg?? Mange av de som driver med Volvo vet vell knapt nok hva internet er.. hehe, den ble litt stygg :lol: :lol: