Hmm....
Har fått litt trøbbel med motoren og lurer på om non kan hjelpe meg.
Når bilen står og går på tomgang går motoren veldig ujevnt og rister mye. om jeg drar ut plugghetten til den ene tennpluggen gir dette ingen forandring.
Når jeg gir middels gass virker det som om motoren går greit, men om jeg gir litt på kjennes det ut som om jeg kjører på et vaskebrett og motoren får ikke opp turtallet særlig raskt. Om jeg gir full gass skjer det samme, men vaskebrettfølelsen forsvinner ved 5500rpm og da går motoren tilsynelatende ok.
Var innom den lokale bensinstasjonen og byttet tennplugger i går uten at dette hjalp, da merket jeg at det var olje rundt den ene pluggheten, men fyren på besnisnstasjonen som skiftet plugger for meg sa dette bare var rundt kanten og ikke noe å bry seg om. Hvor denne oljen kan komme fra har jeg ingen anelse om siden pluggene står overst på motoren, og ingen tegn til oljelekasje. Derfor er jeg redd oljen kan komme fra motoren? Er dette mulig?
Har også prøvd å justere tenningen(flytte på fordelern) men det ble ingen forskell uansett hvordan vi flyttet på den.
Uansett skal bilen på verksted asap på mandag og sjekkes... men kjekkt å vite hva dette kan være slik at vi kan spare litt tid i steden for å finne det ut på verkstedet...
Lokale "motorfolk" tror det ka være følgende:
- Ødelakte plugghetter/ledninger
- Ventilene er ødelakt
Noen som kan hjelpe?
Har fått litt trøbbel med motoren og lurer på om non kan hjelpe meg.
Når bilen står og går på tomgang går motoren veldig ujevnt og rister mye. om jeg drar ut plugghetten til den ene tennpluggen gir dette ingen forandring.
Når jeg gir middels gass virker det som om motoren går greit, men om jeg gir litt på kjennes det ut som om jeg kjører på et vaskebrett og motoren får ikke opp turtallet særlig raskt. Om jeg gir full gass skjer det samme, men vaskebrettfølelsen forsvinner ved 5500rpm og da går motoren tilsynelatende ok.
Var innom den lokale bensinstasjonen og byttet tennplugger i går uten at dette hjalp, da merket jeg at det var olje rundt den ene pluggheten, men fyren på besnisnstasjonen som skiftet plugger for meg sa dette bare var rundt kanten og ikke noe å bry seg om. Hvor denne oljen kan komme fra har jeg ingen anelse om siden pluggene står overst på motoren, og ingen tegn til oljelekasje. Derfor er jeg redd oljen kan komme fra motoren? Er dette mulig?
Har også prøvd å justere tenningen(flytte på fordelern) men det ble ingen forskell uansett hvordan vi flyttet på den.
Uansett skal bilen på verksted asap på mandag og sjekkes... men kjekkt å vite hva dette kan være slik at vi kan spare litt tid i steden for å finne det ut på verkstedet...
Lokale "motorfolk" tror det ka være følgende:
- Ødelakte plugghetter/ledninger
- Ventilene er ødelakt
Noen som kan hjelpe?
Sist redigert av Zepticon den 20 jun 2005 00:49, redigert 1 gang totalt.

Mazda 626 GT - 2.5 V6Â KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec