Motor:
1982 mod 2T-G.
Original info:
1600ccm, Yamaha doch topp, 8V, med to dobble Solex mikuni 40mm forgassere, 108 hk v/6200rpm.
Denne har jeg turbokonvertert.
Info blokk:
Nye rammelagre
Nye veivlagre.
Ny oljepumpe.
Dekomprimert originalstempler. (ca 7,3:1)
Info Topp:
Slipt ventiler
Shimset ventiler
Nye ventiltettninger
Planslipt.
Portet
Info: Innsprøytning/Innsug
EFI Høytrykks bensinpumpe.
Malpassi bensintrykksregulator.
To dobble 40mm Solex Mekuni gassere pillet helt ned,rengjort og dyset om til 170 hoved bensin dyser.
Portet innsug.
Custom made trykkboks på forgasserne.
Eksos:
Custom made eksosmanifold m/ekstern 43mm wategate.
Custom made adapterplate mellom turbo og manifold.
Turbo: Nyoverhalt og oppgradert hos turboteknikk.Garrett T-35 med A/R-48 eksos.
2" eksos.
Info Tenning:
MSD 6AL tenningsboks.
MSD Blaster 2 coil.
Volvo turbo vacuum klokke på fordeler.
Info Luftvei:
Stort KN åpent luftfilter
Alu intercooler.
2,5" rør mellom turbo-intercooler, intercooler-trykkboks.
Samco sillikonslanger.
Info Gir:
Original T-50 girkasse (5 trinns)
3T-GTEU svinghjul som er 3kg lettere og 25mm større friksjonbane på enn det originale.
Centerforce Dual friction 225mm clutch sett.
Forkortet mellomaksling.
Vedlegg
Pic_0020.jpg (370.07 kiB) Vist 3139 ganger
Pic_0019.jpg (446.46 kiB) Vist 3141 ganger
Pic_0018.jpg (407.87 kiB) Vist 3153 ganger