TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Spoiler pÃ¥ bilen

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #116120  av w-master

Hei

Jeg lurte på en ting...jeg ble nettopp kjørt hjem av en kompis som har montert en aluvinge på bilen. Han har blitt stoppet veldig mange ganger pga den. Er det ulovlig med aluvinge på bilen. Evnt. må man ha TUV papirer på en vinge?

I såfall, er det noen som har tuv-papirer som man kan forandre litt på? :roll:

Takker for alle svar :)

#116184  av Blueman

herregud, det kan jeg ikke tenke meg til :shock:
Men reglene i Norge har imponerte meg flere ganger :? hehe
Men vis man må ha TUV papirer på en vinge så må man vell ha det på evt bodykit og sånt også da :!: :?:

#116230  av Trial

Har en kompis som ble stoppet av politiet pga alu-vinge.. De sa at den var for bred i forhold til bilen,og i tillegg var den for skarp( :!: ), så folk kunne skade seg på den hvis det skulle skje en ulykke.. :lol: En annen jeg kjenner ble også stoppet av onkel blå,og måtte plukke av vingen på stedet, enda vingen ikke var spesielt stor,pluss at den var laget av plast.. Det han gjorde var at han monterte vingen på igjen etterpå,og kjørte til biltilsynet,og fikk de til å godkjenne den.. Mulig jeg tar feil,men tror du må ha TUV-papirer på alt som endrer originalformen på bilen drastisk.. :? Jeg for min del,synes det er bare tåpelig å stoppe noen på grunn av en vinge..

#116451  av w-master

Takker for svar.

Spoileren er ikke bredere en bilen engang...blir helt oppgitt..

Slenger med et bilde( Jeg vet...aluspoilere passer ikke alle biler...uansett smak og behag)

Det er ingen som vet av plasser på nette hvor man kan få tak i noen tuv-papirer som man kan laste ned og forandre litt på? :wink:

Mvh
Thomas
Vedlegg
IMG_0678.jpg
IMG_0678.jpg (157.71 kiB) Vist 1334 ganger

#116453  av Dalan

Den måtte jo være HB-registrert..... :lol:

#116459  av cs2451

Viss det er for skarpe kanter er den iallefall ikke lovlig.. I tilfelle han kjører på noen og de fyker over filen og blir halshogd. :?

#116484  av Alexander G

Det er vel bare det at politiet eller de som har stoppet han liker biler?
Det er jo grov skjending det greiene der. Hadde klippet skiltene på stedet jeg.... :D

#116486  av Kaizern

Alu vinge ala Fast And Furious er forbudt her i Norge, pga faren ved at folk kan få kuttskader i ulykker osv.. Menne, har også hørt at man kan få det godkjent, hvis man kjøper noen spesielle bolter som knekker hvis det blir motstand på vingen, menne dumt det hvis man ligger i 150 så popper vingen av :lol:

Uansett, Alu vinger er harry :lol: Så, samma kan det være :)

#116666  av BrennaRacing

En kamerat av en kamerat av meg har en Civic med en sånn Torshov lignende vinge (dobbel-vinge). På Eu kontrollen fikk han beskjed om å ta den av fordi han kunne dele et menneske i to hvis han kjørte på en fotgjenger :D Latterlig ass...