TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 4agze 20v?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #116311  av doffy

noen som har peiling på om 4age 20ventil toppene går overens med 4agze blokken? eneste forskjellen er vel høyere komp på 20v toppene.
Ville det uansett vært mye å hente der?
Satt bare å lurte meg grønn på det :D

#116338  av espenk

20V toppen skal vel gå på 4A-GZE blokka, men tenker du på å ordne "4A-GZE 20V"? :)
Jeg har tenkt på å undersøke om det går i flere uker nå, men har rett og slett ikke hatt tid. Amund? :D
Må nesten bytte motor neste år slik at jeg får litt mer gamp i kassa :D

#116384  av doffy

nei satt bare å lekte med tanken på det, om det ville gå eller. hadde jo vært ganske artig :D

#116467  av Morten

Så noe på et australsk forum engang om dette. Det skal gå, men er langt i fra rett frem. Ting jeg husker i farta som var nevnt er:

Med 20v topp må 20v manifolder brukes(litt usikker på denne?). Dette fører isåfall til at custom rør må brukes for kompressoren. I tillegg må det muligens lages innsugs-manifold siden 20v har 4-gasspjeld som jeg innbiller meg ikke er like lett å kombinere med overladning..?

Stempler må byttes siden cut-out er forskjellig. ved bruk av 16v stempler risikerer du at stemplene tar i ventiler.

osv. Var endel til, men husker ikke i farta.. (reg.reim? motorstyring?) :wink:

#116748  av alex007

litt off topic
populært å turbomate 4agze og 4age 20v. Dem selger kompressoren osv og bygger turbo, blir vist mere guffe

ang 20v og turbo så bør en ikke tenke på å mate blacktopen med turbo fordi stakene er som tannpirkere sier dem.

Men hvorfor kompressormate når en kan turbomate? :wink:

#116780  av Morten

alex007 skrev:Men hvorfor kompressormate når en kan turbomate? :wink:
Mye bedre respons (intet lag)! :wink: Kompressor er undervurdert!

#116784  av Mr2Nyter'n;p

Sånn jeg ser det er det eneste problemet med kompressor i forhold til turbo den manglende skrytefaktoren... Vil faktisk påstå at halvparten av alle med turbomaskin/drømmer om det har det mest pga plystringa/poffinga når dem passerer småberter eller andre uskyldige medtrafikanter :lol:

#116843  av Mr2stord

viktig med penis forlenger :lol:

#116859  av Mr2 Mk2

Morten skrev:
WORD!

#116959  av Anders gullstein

Synes det er utrolig rå lyd av den kompressoren. Har hørt på Top Gear når de har testa McLaren SLR og Ariel Atom med kompressor mata Civic Type R motor. Blir en ekstra vining i det det blir turtall 8) . Helt digg!

#116971  av lexusmann

Morten skrev:
Kunne ikke få sagt det bedre!!!!!!:D