Side 1 av 1

4agze 20v?

Legg innLagt inn:26 jun 2005 16:51
av doffy
noen som har peiling på om 4age 20ventil toppene går overens med 4agze blokken? eneste forskjellen er vel høyere komp på 20v toppene.
Ville det uansett vært mye å hente der?
Satt bare å lurte meg grønn på det :D

Legg innLagt inn:26 jun 2005 19:17
av espenk
20V toppen skal vel gå på 4A-GZE blokka, men tenker du på å ordne "4A-GZE 20V"? :)
Jeg har tenkt på å undersøke om det går i flere uker nå, men har rett og slett ikke hatt tid. Amund? :D
Må nesten bytte motor neste år slik at jeg får litt mer gamp i kassa :D

Legg innLagt inn:26 jun 2005 23:01
av doffy
nei satt bare å lekte med tanken på det, om det ville gå eller. hadde jo vært ganske artig :D

Legg innLagt inn:27 jun 2005 14:51
av Morten
Så noe på et australsk forum engang om dette. Det skal gå, men er langt i fra rett frem. Ting jeg husker i farta som var nevnt er:

Med 20v topp må 20v manifolder brukes(litt usikker på denne?). Dette fører isåfall til at custom rør må brukes for kompressoren. I tillegg må det muligens lages innsugs-manifold siden 20v har 4-gasspjeld som jeg innbiller meg ikke er like lett å kombinere med overladning..?

Stempler må byttes siden cut-out er forskjellig. ved bruk av 16v stempler risikerer du at stemplene tar i ventiler.

osv. Var endel til, men husker ikke i farta.. (reg.reim? motorstyring?) :wink:

Legg innLagt inn:28 jun 2005 23:32
av alex007
litt off topic
populært å turbomate 4agze og 4age 20v. Dem selger kompressoren osv og bygger turbo, blir vist mere guffe

ang 20v og turbo så bør en ikke tenke på å mate blacktopen med turbo fordi stakene er som tannpirkere sier dem.

Men hvorfor kompressormate når en kan turbomate? :wink:

Legg innLagt inn:29 jun 2005 09:01
av Morten
alex007 skrev:Men hvorfor kompressormate når en kan turbomate? :wink:
Mye bedre respons (intet lag)! :wink: Kompressor er undervurdert!

Legg innLagt inn:29 jun 2005 10:12
av Mr2Nyter'n;p
Sånn jeg ser det er det eneste problemet med kompressor i forhold til turbo den manglende skrytefaktoren... Vil faktisk påstå at halvparten av alle med turbomaskin/drømmer om det har det mest pga plystringa/poffinga når dem passerer småberter eller andre uskyldige medtrafikanter :lol:

Legg innLagt inn:29 jun 2005 20:25
av Mr2stord
viktig med penis forlenger :lol:

Legg innLagt inn:29 jun 2005 21:12
av Mr2 Mk2
Morten skrev:
alex007 skrev:Men hvorfor kompressormate når en kan turbomate? :wink:
Mye bedre respons (intet lag)! :wink: Kompressor er undervurdert!
WORD!

Legg innLagt inn:29 jun 2005 21:57
av alex007
leste litt på http://www.mr2oc.com og der snakket en fyr om at det fantes en webside med twincharging av 20v.. Prøv ett googlesøk på det å se om det blir noe hell

http://shell.deru.com/~sgn1/AW11/mod/gsa.htm

http://www.4age.net/tech/4agte_part1/index.htm

http://www.4age.net/tech/4agte_part2/index.htm

http://www.4age.net/tech/4agte_part3/index.htm

Legg innLagt inn:30 jun 2005 13:55
av Anders gullstein
Synes det er utrolig rå lyd av den kompressoren. Har hørt på Top Gear når de har testa McLaren SLR og Ariel Atom med kompressor mata Civic Type R motor. Blir en ekstra vining i det det blir turtall 8) . Helt digg!

Legg innLagt inn:30 jun 2005 14:51
av lexusmann
Morten skrev:
alex007 skrev:Men hvorfor kompressormate når en kan turbomate? :wink:
Mye bedre respons (intet lag)! :wink: Kompressor er undervurdert!
Kunne ikke få sagt det bedre!!!!!!:D