TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Felgvask

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #116460  av cs2451

Noen som vet om noe bra felgvask eller noe vaskemoddel som tar rust. De har seg sånn at jeg kjørte litt vel lenge med bremseklossene mine og metallstøv fra de har lagt seg på felgene. Det sitter fast som f. Prøv masse, men vil ikke ripe opp felgen med noe skrapegreier..

#116515  av lasse

Har du prøvd bremserens?
SÃ¥nn spray flaske, skal visst ta det meste...

#116530  av cs2451

Nei det har jeg ikke prøvd

#116534  av Zepticon

lasse skrev:Har du prøvd bremserens?
SÃ¥nn spray flaske, skal visst ta det meste...
så lenge det ikke tar felgen også.... :roll:

#116540  av lasse

Tror ikke det tar felgen, men jeg kan jo selfølgelig ikke garantere noe da...

#116594  av Andreazz

Biltema sin felgrens funker faktisk utrolig bra synns jeg! Men felgene mine blir aldri ordentlig inngrodd i skit heller da :lol: :lol:

#116622  av Dalan

Mine så helt jævlige ut foran, de tok jeg med Sonax sin felgrens og gnukka med svamp og børste, funka som f.... det :D

#116686  av cs2451

Problemet er jo det at det er rust fra bremsene som er inngrodd i felgen. det er ikke noe vanlig drit.. Men men. skal se hva jeg klarer å få til. har noe illsint vaskemiddel som jeg kan blande opp noe av. Er for å vaske anleggsmaskiner ol. :D

#116736  av Mr2stord

vest bilutstyr i Bergen selger noko sjukt bra til felger(husker ikkje navne)
Skal skrive da inn her når eg får ei ny flaske fra dei.

#116767  av cs2451

Mr2stord skrev:vest bilutstyr i Bergen selger noko sjukt bra til felger(husker ikkje navne)
Skal skrive da inn her når eg får ei ny flaske fra dei.
Jepp. Gjør det. Har fri i morgen så da tar jeg å koker opp noe illsint stoff så får vi se..

#116768  av lasserj

det kan funke og bruke rubbing til og fjærne rusten, har gjort dette på bil som var full av rusten metall støv fra vinkelsliper

#116851  av Gjertsen

du får en utrolig bra sak for å rensefelgene, MYE bedre enn svamp. Kommer til i alle krinker og kroker, ikke no slitasje på felg/dekk, samt den beholder formen gang etter gang!
Mener det er Autoglym som selger den, er svart og ser ut som en børste på en måte! testa på Carlosen jeg hadde, med no bra felgrens, ble knallande lekkert.
Er ett must for de som har mange eika felg der man ikke kommer til med svamp...

#116913  av cs2451

Jeg har jo superleggera felger 12 eiker. Kanskje jeg skal prøve den da.. :)

#117423  av Gjertsen

er autoglym eller maguires som har denne børsten mener jeg! husker ikke helt, er over 1 år siden gammern kjøpte den :)
får du den børsten så går felgvasken som en drøm :D