TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Matt lakk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #116513  av lasse

Er det noen som kan gi meg tips om hvordan jeg får bilen min blank lenge?
Sliter skikkelig med å holde glansen, den blir helt matt over panseret og høyre side (tror venstre har blitt lakket opp, helt super der ihvertfall...).
Har rubbet bilen x antall ganger (begynner å bli redd for å gå igjennom lakken), og bilen blir blank som bare fy (polerer selfølgelig grundig med en gang etter rubbing), men med en gang bilen har stått et par timer i sola, eller at jeg har vasket den uten å tørke den, så begynner den å bli matt igjen (kan nesten grense til rosa enkelte steder, hvis det går lang tid før jeg rubber igjen), er det noe å gjøre med?
Eller må bilen lakkes...
Har brukt lahega cleaner og hardvoks da de anbefalte dette på bil-xtra.
Har også brukt maskin når jeg har rubbet...

#116578  av CelicaGT

Rens lakken med maskin, poler og legg på hardvoks (lakkforsegling)

#116649  av Anders gullstein

Kan da levere inn bilen til et ploeringsfirma. Koster kanskje litt, men tror nok de får liv i lakken din igjen.

#116654  av CelicaGT

Visst du bruker lahega ville eg gått over med lahega powercut 11, så lahega fincut 17 for så å polere. Etter det legger du på ein tynn film med hardvoks(lakkforsegler) Er lett å få sjolder når du bruker så grovt middel som lahega powercut 11.
Ser sånne biler kvar dag på jobben.. Best å levere inn til folk som driver med det ;-)

#116660  av lasse

Er vel kanskje like greit å overlate til proffer ja, noen som kan anbefale/vet om noen steder i oslo området som driver med slikt?