TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Import av styling

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #116969  av Zepticon

Hei...
Jeg vurderer å importere noe styling fra Litauen som kommer på rund 7500kr. Hvordan blir det når denne skal inn i norge? må jeg punge ut med 25% i moms da?

Mener å ha hørt ad det er mulig å ordne seg en postaddresse på et postkontor i sverige, og få pakken sendt til den addressen. Og at jeg får beskjed når dem har motatt pakken. Så er det bare å kjøre over grensen og "hente" den selv og spare importavgifter...

Er dette mulig? Noen råd?

#116983  av ML

Blir pakken sendt til Norge, må du betale 25 % i moms. Hvis du sender pakken til feks til Strømstad postkontor, må du ha betalt varen på forhånd. Pakken må ha ditt navn, og adressen til postkontoret. Den må også merkes med et fremedord, jeg ikke husker hva er, husker bare at det begynner på r......... Det står helt stille! Ordet betyr hvertfall at du ikke har adresse der, men skal hente post. Sikkert noen andre som husker.
Ulempen med dette er når du skal tilbake til Norge og blir stoppet i Tollen. Da sliter du. For du skal egentlig fortolle varen.

Hilsen
May Liss

#116989  av Zepticon

ML skrev:Blir pakken sendt til Norge, må du betale 25 % i moms. Hvis du sender pakken til feks til Strømstad postkontor, må du ha betalt varen på forhånd. Pakken må ha ditt navn, og adressen til postkontoret. Den må også merkes med et fremedord, jeg ikke husker hva er, husker bare at det begynner på r......... Det står helt stille! Ordet betyr hvertfall at du ikke har adresse der, men skal hente post. Sikkert noen andre som husker.
Ulempen med dette er når du skal tilbake til Norge og blir stoppet i Tollen. Da sliter du. For du skal egentlig fortolle varen.

Hilsen
May Liss
Hmm... Men værtfall med grenseovergangen her jeg bor nå er det SVÆRT skjelden at man blir stoppet i toll... Og uansett er det jo bare å snu å kjøre tilbake om man blir stoppet... Og prøve på nytt senere eller?

Pakken blir nokk betalt på forhånd ja... Men takk for hjelpen uansett... Skal undersøke det du sier nærmere når det blir aktulet å bestille? Men om andre har info så bare kom med det :D

#117007  av 2000celica

Poste restante :wink:

#117384  av Sp33dy

Tror det er en viss risiko å sende det til sverige. For så å hente det der.
Men du kan jo spare noen kroner på d. :P Du har vel fiksa deg postboks i sverige osv?
Men det tryggeste er vell å betale 25%moms å få det send hjem til deg. 8)