TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Risting i ratt ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #117301  av Ace

Etter at jeg nylig byttet bremser også foran har det oppstått mye risting i ratt ved 70+ km , virker som det oppstår på venstre side ettersom det rister mer i venstre svinger ....

Har lest igjennom tidligere poster på temaet men finner ikke ut av problemet ordentlig. Har tatt av kaliptere og gliderne (stemplene til kalipterne) kan jeg enkelt dra ut og inn med håndmakt... Har tatt av bremseklossene og har null problem med å føre bremse stemplene tilbake på plass, men kan det likevel være at disse henger igjen ute at de ikke går tilbake til possisjon selv om jeg ikke har problemer med å dytte de på plass igjen ?

eventuelle andre årsaker ?

alle svar mottas med takk 8)

#117306  av olemm

Har du sjekket endeleddene og hjullagerene da?

#117310  av ADHD:-)))

Eg og har de problemet men bare ved fart over 80K men eg fikk nye støtdempertårn foringer mde lager da blei de MYE verre så nå venter eg på ny styretangstang fra TGbil HE HE den kamelen var sikkert meget vond for TOM(TGbli sjef) og svelge!!! men han veit att han må skaffe ny!!!
prisen for den er 17000Kr
Ps eg har oppleevd att viss eg ikke teiter hjulboltene til briktigt momen da ristir de helt SINSYKT i rattet (ikke teit hjulboltene mde muttertrekker uten moment stang!!!:-)
Som du sikkert sjønner så jir eg deg 3 mulige ting som kan vere årsaken til ristin i rattet ved bremsing (Ps mine hjul er avbalansert til de er null null!!!:-))