TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ettermontering av AC?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #117430  av MR_T

Noen som har/kjenner til hvordan man kan ettermontere aircondition på Celica MK6 94'? Vet det skal være mulig, snakket med en som gjorde det på et annet bilmerke, ifølge Toyota er det ikke så altfor vanskelig

#118769  av MR_T

Hørte med Toyota, det er fult mulig men koster endel, kom på ca 14.000 uten montering. Fikk også et delenr på pakken: 88300-2t741

Noen som kan liste opp hvilke deler jeg trenger? tanken er å event demontere fra en kondemnert eller skrapet bil f.eks

#118772  av CelicaTurbo

hvilke deler du trenger finner du vel best ut av om du finner en vraket bil og får studert den skikkelig. Det mekaniske er enkelt men jeg vil tro det er værre med det elektriske, det er gjerne lagt opp alt nødvendig elektrisk i bilen din med unntak av bryteren, men det må du nesten se etter. Det mekaniske som trengs er alle rør, kompressoren, kondenser+radiator og kjøleregister. I tillegg er det slike ting som "AC idle up" som sørger for å øke motorpådrag på tomgang når AC står på, og på min bil er dette noen fancy vakumklokker og slanger og shitt og jeg aner ihvertfall ikke hvordan dette ordnes på mer moderne biler som din. Som sagt, det er det elektriske som er vanskeligst tenker jeg, men det er en god mulighet for at all wiring er tilstede ihvertfall ;)

#120201  av MR_T

Sjekket med en Toyota forhandler i Sverige, der kosta det ca 12.000 svenske dvs 10.000nok, Er kanskje mye å spare på å kjøpe org deler i sverige

#120242  av sleeper

jeg har plukket ut ac`n på bilen min... kan jo hende du kan bruke noen av de delene?!?

#120282  av MR_T

sleeper skrev:jeg har plukket ut ac`n på bilen min... kan jo hende du kan bruke noen av de delene?!?
Tror ikke noen av delene passer siden du har en eldre celica, kunne gått hvis du hadde MK6...noen som skal kvitte seg med AC? ;)