TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes Blå 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #469096  av magnesmurf

Og iløpet av natta bestemte den blå seg for å kvitte seg med all girolje. PLutselig dumpet den masse olje gjennom ene akseltetningen. Så da må den tas på nytt også.
All motivasjon er for lengst borte. Så må satse på å få litt skruhjelp eller en bøtte motivasjon før dette går seg til.

Thomas. Slik det ligger ann nå er det usikkert om jeg orker og rekker å ta dine akseltetninger i løpet av juni. Den blå er ikke flytbar uten girolje. Så den må ordnes først.
 #469098  av GhostRider88

Ou, det var noe herk :?
Om du ikke får til å bytte mine ila juni kan vi ta det senere i sommer. Det er opp til deg når du har tid og anledning. Det er jo ikke farlig å kjøre med min så haster jo ikke veldig. Vi kan snakke mer på messenger.
 #469099  av ArildM

Akseltettinger på E153 er den største fuckeren jeg har vært borti :lol:
1stk original tetting slo jeg i stykker, bare sånn rett ut av boksen.
Nummer to så la jeg den i fryseren, varma opp girboksen, og fortsatt slo jeg den i stykker.
På nummer tre pussa jeg ned bana den går i så den var bedre enn ny, og la tettingen i fryseren og varma opp kassa enda mer. Og da gikk det.
Prøvde å få av armen på sjaltinga på kassa, det vil jeg ikke snakke høyt om en gang.
Sånn som en ekstra bonus var kassa sprukket i godset rundt påfylling, for noen hadde strammet bolten for hardt :lol:
Fantastisk girkasse, når den funker. Sikkert det samme på mange andre kasser også, men den var en stor mindfuck for min del.
Tettinger på oljepumpe og kamakslinger var en lek i forhold.

Uansett, håper du finner igjen motivasjonen etter hvert. Var jo om noe bra det skjedde mens bilen sto og ikke på første prøvetur :)

Hvis ikke så er det sikkert noen som vil ha et billig 2GR prosjekt? :lol:
 #469104  av magnesmurf

Handlet termostat og kjølevæske på toyota idag.
Termostaten har en pris på amayama på 13$. 15$ med pakning. Pluss frakt og moms.
Men måtte ha den kjapt.
Hos toyota endte regningen for 5l kjølevæske og termostat på 2700kr! :shock: :shock:
Termostaten i seg selv var 1700kr.
Det grenser til svindel...
 #469105  av Makk

Ser at du er der jeg var når jeg måtte plukke ut motor 4 ganger og kjøpe en ny å gjøre alt en gang til :lol:

Prisen på de delene??

Husk nå fellesskapet du har med alle de fine flotte feite folka i nyrensa dresser inne i store glasskontor som du skal lønne ved å handle der.... :lol:

Sitter på rassen å sanker inn lønn med fine titler!

Men du får ihvertfall gå opp i "loungen" mens du venter!

JA AKKURAT DET JEG DRØMTE OM! Hahha, jeg skal ha bilen min fikset billigst mulig jeg, ikke betale for alle slags avskum med fantasijobber... Long story short, kjøp selv på nett for fucks sake :D
 #469106  av magnesmurf

Makk skrev: 22 apr 2026 22:19 . Long story short, kjøp selv på nett for fucks sake :D
Gjør det hver eneste gang. Men så var det ventetiden fra japan da. Med litt ekstra styr med frakt på halvapene som styrer landene der fraktflyene skal passere. :roll:

Bestilte for øvrig akseltetninger på nett. 70 kr for tetningen. 450kr i frakt. Og 200kr til i moms på frakt og kjøpspris.
vipps kostet den tetningen også 10x prisen :roll:
 #469107  av ArildM

Skjønner at man vil ha OEM, men på en termostat så kan man vel kjøpe noe annet? På feks Eurodel eller liknende?
Det er ikke akkurat en så veldig fancy innretning? Tenker typ Febi som lover "OE matching quality".

Men joda, det er syke syke priser på Toyota. I den grad at jeg lurer på om de helst vil pushe på deg en elbil, og fortest mulig ta livet av de bra greierne de har produsert, bare ved å prise delene til himmels, og raskest mulig ikke lage deler lengre :lol: :roll: Mye til både Caldina og Mr2 Mk3 som er ute av produksjon, men det er jo begge 20 års gamle biler, så jeg vet ikke :?
  • 1
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115