Før vi skal ut på litt langturer denne sommeren tenkte jeg å sette inn nye høyttalere i dørene, bestilte opp 2 sett med Pioneer TS-A1601C 6,5" høyttalere. Delefilmen sier samme delenummer på høyttalere foran og bak, og nettet sier 6,5" høyttalere, så vi får åpne opp og se. Sette inn litt tiltrengt støydemping i dørene samtidig, så blir det litt mer behagelig støynivå på langtur også.
Ellers ser jeg på RHDJapan, at Tein lager justerbare normale dempere (ikke coilovers) til denne generasjon Rav4, hadde vært morsomt å prøve, de som står på er fra når bilen var ny, lekker ikke, men kanskje litt slitt?
Ellers har bilen såvidt runda 150k km, og selv om mye annet frister så er det i bunn og grunn lite i Toyota familien som er en vesentlig oppgradering. Vi kunne ha spart litt bensin med en plug in rav4 av siste generasjon, men når man ser på bildene så er faktisk touchskjerm dårligere enn den vi har

Bz4x har sånn 30mils rekkevidde i motvind med ac på på motorvei? Så da må vi stå 3 kvarter å lade bare på turen til svigers som er sånn rett over 30 mil. Der ute i gokk er også lademulighetene rævva, så det blir alt for upraktisk med EL enn så lenge.
Så da fortsetter vi å ta vare på denne i noen år til tenker jeg
Jeg mener se på 2019 mod Rav4 plugin,
skjermen her:

Zoom inn og si at det ikke er ekstremt plastikk?

Vet jeg roper i motvind når jeg sier at interiøret i Toyota er simpelt og fungerende, men på en 90-2000talls bil så er det i alle fall ikke en svær dårlig LCD skjerm montert som en ettertanke på toppen av dashbordet
Når det da koster sånn 350k for en i grått som ikke har gått over 150'000km:
https://www.finn.no/mobility/item/462721131
Så venter vi litt til...