TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÅDEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #469512  av OleST

Blir prosjekttråd hvis/når bygginga begynner :mrgreen:
 #469513  av Makk

Fikk jaggu forespørsel fra en god venn av meg om dem kan bruke MR2en i som brylløpsbil.

Jeg sa selvsagt ja om en slik oppjazzet rice JDM sportsbil var looken dem så etter :lol:
 #469514  av ArildM

Nice! :D

Kan jo ikke si nei til en slik forespørsel.
Ser flere som ønsker å kjøpe SW20 nå, gjerne fra 100k og oppover.
Så endelig har etterspørselen blitt større enn markedet, så tiden med SW20 for 50-100k er definitivt over såvidt jeg kan se. Og har vel kanskje vært det en stund nå, før var det jo alltid 5-10 MR2er for salgs på finn, nå nesten nada.
 #469545  av OleST

Nu javlar! 8)

Slengt inn skambud på en 2008 Ford Kuga 2.0 TDCI 6tr manuell awd med motorhavari, den har alt jeg trenger for awd ombygging uten å bytte motor og alt er 100% bolt on, eneste jeg må tukle litt med er ledningsnett for å integrere Haldex i C30’en men det også kan gjøres helt som om det kom fra fabrikk 8)

har også funnet enkelmassesvinghjul og oppgradert clutch som passer til mmt6 kassa og 2.0D motoren samt forsterkede synkroer, lagre og sjaltegafler til mmt6 kassa også lager Quaife torsen differ som passer mmt6 kassa og haldex-diffen bak men de koster jo mer en bilen + deler + delebil har kosta :| (litt kukete å shimse preload i kassa ved bytte av lagre og evt også diff men er greit å gjøre absolutt alt sånt før driten sitter i en trang liten bil hvor man aldri har lyst til å måtte røre noe igjen etter at det er ferdig skrudd)

Skal også bruke Haldex modul fra XC90 V8 da denne prioriterer 50/50 fordeling og ikke 70/30 eller 90/10 fwd bias sånn som de fleste andre modulene som passer.

Litt teite vinkler for sammenligning men.
Kuga awd:
IMG_4720.jpeg
IMG_4720.jpeg (226.41 kiB) Vist 18 ganger
C30 fwd:
IMG_4721.jpeg
IMG_4721.jpeg (77.53 kiB) Vist 18 ganger
  • 1
  • 1190
  • 1191
  • 1192
  • 1193
  • 1194