Jeg har visst tatt ned girkassa to ganger, jeg..

hehe.. det er ikke så mye jobb.. og du trenger ikke ta ned hele motoren..
-Du må ta bort luftfilterboks,
-ta av speedowire,
-kontakten til ryggelyset (toppen av kassa),
-Ta av starteren (husk å koble fra batteriet før du tar av ledn.

,
-løsne hjulopphenget på beggesider så du får dratt ut drivakslingene.. Det er bare så vidt at det går men det er bare å ta litt i.. så slipper du å ta de bort.. (løne opphenget inne på traversen og casterstaget i fremkant sånn at du ikke rører noen justeringer på hjulopphenet..)
-løsne opplagringa til den høyre drivakselen.
-ta av gisskift kablene
-clutch slave sylinderen (du trenger ikke koble av slangen)
-løsne eksosanlegget under motoren (trenger ikke fjerne det) sånn at du kan vippe motoren ned.
-skru av alle boltene og brakettene mellom girkassa og motoren
SÃ¥ kan du sette en garasjejekk under girkassa og ta av motorfeste fremme, bak og venstre.
Deretter slapp jeg motoren ned så langt at girkassa ikke ville ta borti karroseriet, og hang opp motoren i en kjetting rundt en bjelke på tvers av motorrommet, så jeg kunne bruke jekken til å få av kassa med. se bilde:
så er det bare andre veien tilbake
jeg sender deg en PM med nummeret mitt så kan du jo bare ringe hvis det er noe du lurer på..
Forresten kansje det hadde vært lurt å byttet simmerringene ut mot drivakslingene på girkassa før du setter den inn, så risikerer du ikke at de lekker, jeg gjorde det sist..
Legger ved et bilde av delene jeg måtte ta av, hvis det er til hjelp..
Markus

'91 Kamelonen MR2 turbo m. 3gen 3S-GTE
'97 MR2 (Hardtop-prosjekt) m. Nissan VQ35DE
'01 Hiace m. V8 turbo 1UZ-FTE
'04 Land Cruiser 120 SWB 1KD-FTV