TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FAEN! Vi har gått i Bagasjeroms-fellen! :(

• Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#102096  av sw20

har jobba i falken,,,,,,,,,,,,,,, e kommer me ikkje inn her!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:

#102116  av Erlend

Låsen er der jo den, hvis ikke hadde ikke bagasjerommet vært låst :wink: Så selv om sylinderen er borte, har jeg fortsatt troen på at Falken eller Viking kunne ha hjulpet til. Med noe ståltråd/spesialverktøy vil jeg tro at de kan klare å få tak i fjøra e.l som holder låsen inne i hakket - og da er ikke veien lang for å åpne bagasjerommet. Prøv en telefon!

#102132  av FireWalk

sw20 skrev:har jobba i falken,,,,,,,,,,,,,,, e kommer me ikkje inn her!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:
Det med å prøve å fiske tak i den wiren var jo det første du prøvde.. uten hell.. Dette STINKER... umulig å få åpna det fordømte lokket! og OM falken hadde klart å åpne det måtte de vel ha flesket til med allslags spesialister, med mikrokamera osv osv for å få tak i noe inni der.. hadde vel kosta masse penger, og da tror jeg det er billigere å ret og slet gå til verks med brekkjern og slegge... mao: kutte seg gjennom og fiske den opp med neven...

ser ingen annen løsning.. er jo verd en telefon kanskje, men tviler på de kan gjøre så mye iogmed at hullet er så trangt og det er langt bort til selve låsen på innsiden der... :S

#102181  av Johnny_Bravo

huff da jævlig kjipt dette her. men er det ikke en eller annen her inne som har tegningene over hvordan låsen er bygget inn i bagasjerommet? vet du det kan du altid finne en løsning

#102188  av FireWalk

vet ikke.. men jeg husker helt tydelig at det er et par stk her inne som har gått i denne fella før meg.. husker å ha sett postene for lenge siden, prøvde som vanlig å søke de frem uten hell... Så om dere ser denne posten: VÆR så snill å kom med noen inspill ang hva dere selv gjorde for å løse dette problemet på best og rimeligst måte... :?

#102192  av erling

FireWalk skrev:vet ikke.. men jeg husker helt tydelig at det er et par stk her inne som har gått i denne fella før meg.. husker å ha sett postene for lenge siden, prøvde som vanlig å søke de frem uten hell... Så om dere ser denne posten: VÆR så snill å kom med noen inspill ang hva dere selv gjorde for å løse dette problemet på best og rimeligst måte... :?
Du får høre med han her:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... t=hmsilset

Hvis ikke det hjelper, må du snakke med David Copperfield. Lykke til. :wink:

#102256  av jensi

Jeg kjøpte en slik teleskop ting på Biltema med magnet på som jeg lagte
en fin bøy på å stappet inn i hullet hvor låsen satt.Fikk fisket opp vaieren lett med denne og drog til lokket spratt opp.
Vet ikke om du har tatt ut låsen men??

Jens

#102263  av FireWalk

jensi skrev:Jeg kjøpte en slik teleskop ting på Biltema med magnet på som jeg lagte
en fin bøy på å stappet inn i hullet hvor låsen satt.Fikk fisket opp vaieren lett med denne og drog til lokket spratt opp.
Vet ikke om du har tatt ut låsen men??

Jens
Selve låsen ligger nedi selve bagasjerommet på gulvet der... så det er jo bare et lite tynt hull der låsen skal site som man kan komme seg inn gjennom..

#102581  av Christian

Med en sveise tråd eller noe annet stivt burde det da gå ann å huke tak i utløsestaget....?

Om det ikke går koster det ikke allverden for ett brukt lokk heller :)

#102646  av Andre

Forsøk tips fra denne tråden. De hadde vel omtrent samme problem som deg :shock:
http://www.mr2oc.com/showthread.php?t=71077
Ang senterplata så er vel den festa til 2 utvendige plast braketter som står boltet til bagasjerommet. Nede er senterplata tredd ned i et “styrespor” og i toppen (rett under kanten på lokket) så er den festet med 1 skrue på hver side. Hvis du trenger bedre tilgang så kan du kanskje forsøke å fjerne midtplata ved å brekke/bøye brakettene :?

#102843  av sw20

da var vi inne.. :twisted:

utrulig kor langt man kommer med drill og stikksag...... :roll:

#102846  av Elzin

eneste jeg kan si er... AHAHAHAHAH, sry men dette var morsomt. hadde det vært min bil hadde jeg klikka vinkel!!!! men satan så morsomt å lese :P

jeg hadde borret under for deretter å komme meg opp i bagasjerommet. for å ungå synlige skader. beklager men jeg syns dette var morsomt :P

#102938  av FireWalk

hehe... det er jo egentlig litt morsomt da... må se humoren i det... kjipt: ja.. men morsomt også.. :lol:

Vi er iallefall inne nå...

Er bare glad motoren min fremdeles lever ettersom at jeg må inn i bagasjerommet for å justere trykket...

1,74 BAR er jo litt i overkant å kjøre med... :?

Så nå kan jeg gi flat fjøl igjen! ;)