TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• help! starter ikke!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#103021  av CelicaTurbo

så langt jeg har sett i diskusjoner som omhandler slikt så er lokket silikonert fast ja og må skjæres løs med skarp kniv og bikkes av med et skrujern..

#103025  av Elzin

kan ikke bli bedre en dette. nå kommer en kompis me startkabler og da prøver vi igjen :P
Vedlegg
vri vend snu skru nå er den rette veien :P
vri vend snu skru nå er den rette veien :P
Picture 032.jpg (352.61 kiB) Vist 216 ganger

#103030  av CelicaTurbo

Det der er supert det :)

#103132  av Elzin

GT4 CS skrev:Har ikke verksted boka her nå, men du kan feilsøke luftmassemåleren din. Det står beskrevet i chilton manualen. Ser du ikke har carlos utgaven så da passer de målemetodene som er beskrevet til din bil. Regner med du har ødelagt noe inni den da dere åpnet den, om du ikke får noen riktige målinger så kan du åpne det svarte lokket på AFM din og se om det kanje er bare en ledning eller to som har røket og kan loddes på. Lokket åpner du vel ved og brekke det av da jeg trur den kun er silikonert. Men har ikke åpnet selv så ikke kom og hils på meg med kulehammeren om du ødelegger noe mer ;)

TUUUSEN TAKK!!! du kan få en slik kulahammer i posten om du trenger :) jeg har ikke bruk for den. for nå funker bilen som bare det :D jeg åpnet lokket og kikka litt på hva som skjedde og som dere ser på bilde jeg laster opp så er det noen metall saker på print plata som løsner når en drar den ut. men dette gikk helt fint å dytte forsiktig inn igjen med mor sin lille sy saks :D di 3 små metall bitene er det som må justeres på etter en har åpnet denne, håper med dette at ingen får trang til å sku opp di skruene :D damn, di bildene jeg tok sugte..... det var skikkelig jalla... men kan legge opp så dere kan se sånn ca hva som er hvor.

vi tok også opp et video klipp etter vi hadde montert luftfilteret, med lyd om dere vil høre guffen av apexi :) legger det på media her er linken:
Vedlegg
Picture 040 fix.JPG
Picture 040 fix.JPG (748.27 kiB) Vist 235 ganger

#103139  av CelicaTurbo

meget bra at du fikk fikset dette! :D

#103150  av Elzin

MEGET bra :D og ja.. JEG ER SÃ…Ã…Ã…Ã… GLAD HAHA!!!!! sjeeeefs!!!!

men hvor kan jeg gjøre av filmen? den er 7 mb stor, må jeg lage konto på ftpen deres? jeg har desverre ikke noen plass jeg kan legge den opp :(

#103153  av Elzin

hvis det er noen andre som vil gjøre det samme kan jeg sende dem delene di trenger slik at dem vet det passer. men du må i såfall flytte batteriet! og hvilke filter du skal ha må du nesten fikse selv ;)

jeg syns dette var en genial løsning for å slippe alle knekk og vrengninger i luft gangen til motoren. nå suger motoren luften inn uten noe som helst motstand :)

men disse delene får du helt sikkert hos andre tuning butikker

#103351  av GT4 CS

Bra du fikk fikset det da :) Har egen kulehammer jeg, så ellers takk :lol: