sleeper skrev:jostein_loenning skrev:Du har ein st165? Originale er 236grader viss eg ikkje huskar feil. Flyttar dreimomentet litt høgare opp på turtallskalaen men ikkje nåke drastisk.Med porting av toppen+ større ventiler vil du få litt bedre flow pga det er høgare løft på dei. Men du MÅ ha ein gen.3 topp for å få dei til å passa. Gen 1 og 2 har shimsa ventilar dette har ikkje gen.3. Trur også att diameteren på lagera er litt mindre på gen1 enn 2 og 3, uten å bli påståelig.
jeg har en 2 gen motor... så mener du at HKS kammene ikke passer på 1 og 2 gen motor??
Det finnes to versjoner av de HKS-kammene med forskjellig løft. De med lavest løft (In 8.8mm, Ex 8.75mm) er beregnet for 2.gen motor, mens de med høyest løft (In 9.5mm, Ex 9.2mm) er beregnet for 3.gen. De passer om hverandre, MEN 3.gen motoren har bedre klaring i toppen, så ved høy-løft kammer risikerer du å måtte maskinere 2.gen toppen.

-------------------------------------
'72 Celica (RA21/TA22)
Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20)
Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86)
Hachi'n
'83 Starlet (KP61)
Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z