TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 256graders HKS kammer??

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #103816  av sleeper
 
Hvor mye grommere er disse en org kammene?? hvor lenge holder de? (i HK! ikke tid! :D )

 #103908  av jostein_loenning
 
Du har ein st165? Originale er 236grader viss eg ikkje huskar feil. Flyttar dreimomentet litt høgare opp på turtallskalaen men ikkje nåke drastisk.Med porting av toppen+ større ventiler vil du få litt bedre flow pga det er høgare løft på dei. Men du MÅ ha ein gen.3 topp for å få dei til å passa. Gen 1 og 2 har shimsa ventilar dette har ikkje gen.3. Trur også att diameteren på lagera er litt mindre på gen1 enn 2 og 3, uten å bli påståelig.

 #104007  av sleeper
 
jostein_loenning skrev:Du har ein st165? Originale er 236grader viss eg ikkje huskar feil. Flyttar dreimomentet litt høgare opp på turtallskalaen men ikkje nåke drastisk.Med porting av toppen+ større ventiler vil du få litt bedre flow pga det er høgare løft på dei. Men du MÅ ha ein gen.3 topp for å få dei til å passa. Gen 1 og 2 har shimsa ventilar dette har ikkje gen.3. Trur også att diameteren på lagera er litt mindre på gen1 enn 2 og 3, uten å bli påståelig.
jeg har en 2 gen motor... så mener du at HKS kammene ikke passer på 1 og 2 gen motor??

 #104020  av Morten
 
sleeper skrev:
jostein_loenning skrev:Du har ein st165? Originale er 236grader viss eg ikkje huskar feil. Flyttar dreimomentet litt høgare opp på turtallskalaen men ikkje nåke drastisk.Med porting av toppen+ større ventiler vil du få litt bedre flow pga det er høgare løft på dei. Men du MÅ ha ein gen.3 topp for å få dei til å passa. Gen 1 og 2 har shimsa ventilar dette har ikkje gen.3. Trur også att diameteren på lagera er litt mindre på gen1 enn 2 og 3, uten å bli påståelig.
jeg har en 2 gen motor... så mener du at HKS kammene ikke passer på 1 og 2 gen motor??
Det finnes to versjoner av de HKS-kammene med forskjellig løft. De med lavest løft (In 8.8mm, Ex 8.75mm) er beregnet for 2.gen motor, mens de med høyest løft (In 9.5mm, Ex 9.2mm) er beregnet for 3.gen. De passer om hverandre, MEN 3.gen motoren har bedre klaring i toppen, så ved høy-løft kammer risikerer du å måtte maskinere 2.gen toppen. :wink:

 #104085  av Maverick
 
under forutsetningen at det ikke er slike kammer vi grer oss i håret med .. hva er en HKS kam?? :oops:

 #104102  av tojo
 
Maverick skrev:under forutsetningen at det ikke er slike kammer vi grer oss i håret med .. hva er en HKS kam?? :oops:
HKS kammer:
Bilde

For mer info se(1.velg HKS i menyen,2.velg engine,3.velg camshaft): http://www.takakaira.com/performance/main.html

 #104113  av Maverick
 
Åh, kamaksler ja .. Bah, burde tenkt såpass selv .. Men men :)

 #104199  av jostein_loenning
 
Står også att disse kammane er for "shimless buckets" Gen 1 og gen " motoren har shimsjustering av ventilklaring/ forspenning av ventilløftarane

 #104269  av Morten
 
jostein_loenning skrev:Står også att disse kammane er for "shimless buckets" Gen 1 og gen " motoren har shimsjustering av ventilklaring/ forspenning av ventilløftarane
Tja, hverken 2.gen (shim-over-bucket) eller 3.gen (shim-under-bucket) har "shimless-buckets" orginalt, så kammene krever nok ikke denne ombyggingen. :wink: Vet derimot ikke hvordan forskjeller det er til 1.gen... MEN det var vel en 2.gen det var snakk om her?

 #104338  av sleeper
 
er en 2 gen... og de har løft på 9mm.....

 #104437  av Morten
 
jostein_loenning skrev:
jostein_loenning skrev:uten å bli påståelig.
:)
Er vel flere som burde si det samme av og til (inkl. meg :mrgreen:)