TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kvalitetforskjell pÃ¥ lyspærer?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #104006  av MR_T

Har for 10gang en tåkelyspære som er gåen, de er kjøpt på biltema (skal jeg aldri lære ;)) Er det stor forskjell på de jeg f.eks kjøper på bensinstasjon til 50,- stk? er et prosjekt å bytte hver gang, må jekke opp bilen og mekke for å få byttet de.

Lurer også på om noen vet om fullt sett med white Xenon look pærer til MK6 en OK pris (har søkt på forumet)

#104063  av lexusmann

Hold deg langt klar biltema og bensinstasjoner!!!! KJøp originale toyota-pærer....De er dyrere, men de holder lengre....Det burde du kanskje ha tenkt på før du bytta den 10.?

Kan jo være en grunn til at pærene ryker...sikringer, jordingsfeil...osv....

#104083  av Maverick

Jeg har akkurat skiftet til Blue Xenon pærer fra Philips, som fungerer aldeles utmerket! Anbefales! Men de koster noen kroner da, nærmere 350,- pr par ..

Ellers er det anbefalt å styre unna Biltema på enkelte ting, da spesielt lyspærer og vindusviskere :)

#104101  av MR_T

lexusmann skrev:Hold deg langt klar biltema og bensinstasjoner!!!! KJøp originale toyota-pærer....De er dyrere, men de holder lengre....Det burde du kanskje ha tenkt på før du bytta den 10.?

Kan jo være en grunn til at pærene ryker...sikringer, jordingsfeil...osv....
ehhh... ja da kjøpte jeg Shell pærer til 55kr stk :shock: skal teste hvor lenge de holder, jeg overdrev litt med antall ganger de har gått men hvor lenge burde en pære holde da? Hva koster org. pærer da?

#104116  av lexusmann

Ja, sånne phillips pærer er vel ganske god de også...

#104119  av mr_2

Maverick skrev:
Ellers er det anbefalt å styre unna Biltema på enkelte ting, da spesielt lyspærer og vindusviskere :)

I hear that!!!kjøpte vindusviskere 2 ganger på biltema...
knakk av begge gangene :shock: :roll:

#104170  av Elzin

mr_2 skrev:
Maverick skrev:

I hear that!!!kjøpte vindusviskere 2 ganger på biltema...
knakk av begge gangene :shock: :roll:
kjøpte vindus viskere fra biltema, carbon look til lanceren på pur faen.. di "trakk" av vannet på ruten dårligere en dem slitte jeg hadde kjørt med i over 1 år... men feiltema har faktisk en del andre bra ting en kan bruke ;)

#104185  av Goose

jeg bruker HID Xenon look pærer på bilen.
Og kvalitetten er dårlig.
Dem ryker etter 3 mnd.

men når man får dem til under 10$så er det ikke så ille fordi looken på lysene er helt anerledes. Man slipper den teite gulaktige saken...

Men en Xenon kit er tingen, og dem koster ikke mye fra usa heller.

#104188  av MR_T

Goose skrev:jeg bruker HID Xenon look pærer på bilen.
Dem ryker etter 3 mnd.

men når man får dem til under 10$så er det ikke så ille fordi looken på lysene er helt anerledes. Man slipper den teite gulaktige saken...

Litt tungvindt å bestille pærer fra USA hver 3mnd? har du noe link til leverandør? har de alle slags pærer da? parkpærer?

#104190  av Goose

MR_T skrev:
Goose skrev:jeg bruker HID Xenon look pærer på bilen.
Dem ryker etter 3 mnd.

Litt tungvindt å bestille pærer fra USA hver 3mnd? har du noe link til leverandør? har de alle slags pærer da? parkpærer?
Jeg hadde en fast leverandør, men så sluttet han å eksistere, dem har alle slags mulig pærer ja. Jeg har Super white pærer over alt på bilen. Tåkelys, nærlys, fjørnlys, parklys, ryggelys.
Eneste er at det er store kvalitets forskjeller. Så jeg kjøpte 40 par med parklys pærer her om dagen. Ga ikke så mye for dem, men så ryker dem ofte da :?

Tungvindt er det ikek fordi når jeg bestiller så kjøper jeg 2-5 sett om gangen så jeg har ut året... men jeg ambefaller på det sterkeste, selv om dete ryker så lyser det whit med litt blå skjær. Isteden for den "gul" aktige fargen.

Jeg kikker som regel på ebay og kjøper det...

Har forøvrig et H7 sett i hid men 100W (fikk feil en gang fra usa) som jeg kan selge veldig billig.

Venter på et lass fra usa av nye pærer da nærlysene min er gått, men ser ut som jeg ble svindla på den sendingen ja så jeg må kontakte visa og rydde oppi i saken...

Men kjenenr at jeg må bestille nye rimelig skjapt...

#104216  av MR_T

Si fra når du bestiller da, kanskje jeg slenger på en bestilling med komplett sett, kanskje det hadde vært en tanke med noe pærer av bedre kvalitet og et gruppekjøp? sikkert flere som vil ha "Xenon look" på bilen

#104243  av mr_2

Elzin skrev:

kjøpte vindus viskere fra biltema, carbon look til lanceren på pur faen.. di "trakk" av vannet på ruten dårligere en dem slitte jeg hadde kjørt med i over 1 år... men feiltema har faktisk en del andre bra ting en kan bruke ;)
Som hva da? :wink: Brukbare ting kan du vel telle på en hånd :P

#104384  av Goose

mr_2 skrev:
Elzin skrev:
Som hva da? :wink: Brukbare ting kan du vel telle på en hånd :P
Verktøy f.eks. Ikke alt men mye av det. alle kabler i bilen min er fra biltema. (hører ikke forskjell alikevel, så hva skal jeg med signal kabel til 1000 kr når jeg kan kjøpe en til 200 som er trippelskjermet), batterier. Deres batterier vinner stadig naf/motor tester.
Mye annet dem har bra. Men kanskje 10% er bra av totalen på 100% :wink:

#104461  av GT_rider

Maverick skrev:Jeg har akkurat skiftet til Blue Xenon pærer fra Philips, som fungerer aldeles utmerket! Anbefales! Men de koster noen kroner da, nærmere 350,- pr par ..

Pærene til ohilips er å anbefale ja. Har det i tåkelysene mine. Holder helt fint det.
Bruker vanlig pærer, uten noe form for xenon look, og de er ikke så dyre. ca 30-40 kr på mekk.

Biltema?? Har glemt hvor de holder til nå jeg :roll: