CelicaTurbo skrev:Grenrøret vil gi høyere moment i motor avhengig av design. Røret er konstruert slik at alle rørene er like lange og eksospulsene samles på en slik måte (etter tenningsrekkefølgen) at vakumet bak en eksospuls sin flyt gjennom systemet bidrar til å trekke med seg eksosgassene fra neste sylinder osv, så eksosgassenes hastighet opprettholdes gjennom systemet istedenfor at de samles på en måte som skaper turbulens og pulsering.. i tillegg er vel volumet litt større enn orginalt, og rør er bøyd slik at de ikke har knekk mens orginal manifold kan ha ulik diameter ettersom hva som er enklest å få til i støpeprosessen. Nå vet jeg ikke hvor dårlig/bra MR2'ens orginale grenrør er så jeg aner ikke hvor mye bedre en slik løsning er, men Fujitsubo har et 4-2-1 grenrør som de mener gir 7hk ekstra på MR2 mk2 (ifølge deres side, http://www.fujitsubo.co.jp). Designet på grenrøret har effekt på hvor man kan hente ut mest effekt fra motoren. Et 4-2-1 design vil gi bedre resultater på mellomturtall og noe bedre resultater på høyt turtall, mens en 4-1 grenrør er ment for motorer som skal jobbe best på høye turtall og vil ofte gi en del tap av effekt på lave turtall.Eg takker deg for å forklare dette heilt or rett etter de engelske eg leste om dette GRENRØRET som eg fant eg ville sikker brukt en hel dag å å skrive det du har skreve!!! takker:-) I følge de eg fant så etter DYNATESTER så var hk økeningen på 9Hk og dreiemomentet økning på 12Nm
CelicaTurbo skrev:prisen var ihvertfall overraskende bra, jeg hadde ventet meg i området 5-6000 for et slikt grenrørJA ikke sant Eg MÅTTE spørre ODDBJØRN 2/3 ganger omm prisen var riktig!!! og han sa han hadde meget gode forhandlerkontakteri USA !!!:-)
Dr.Ling skrev:2700,- for grenrør inkl. frakt hjem til deg er jo ikke all verden. Quantum Autosport i Tyskland tar ca. 6800,- for Fujitsubo sitt sett (står at det kun er til 156hk-motoren....), og det er før frakt og moms.Ja ikke sant prisen er MEGET BRA de er jo en grunn til eg ville fortelle dere omm dette og nor eg blir IVERLI og skal prøve og skrive de da sliter eg for de tar SÅ ENERGI og konsetrere meg å skrive men de er jo VERD de Eg forstår dere AKSEPTERE att eg skriver (GRAMATISK)feil de er mangen or uten mellomrom og bokstaver i or er snudd men jo IVERIGERE eg blir jo meir FEIL!!! og eg er ikke den som liker og skrive for å forklare NOE men nor eg veit de er viktigt!!! å som eg ikke er vant til er jo att dere GOTT FOLK ikke hakker på skrive feil!!!:-) som dere sjønner så er eg ikke vant til nettop de!!!
Blir spennende å se hvordan dette går ADHD:-)))
richeros skrev:Ja prisen virker jo veldig bra.De går bra de!!!:-)
Du må holde oss oppdatert hele veien og ikke utelat noe som helst
Bare en liten ting. du trenger virkelig ikke å bruke store bokstaver i enkelte ord midt i en setning. og nei, det er ikke stygt ment.
Har du fått en dato for når du kan ha grenrøret?
EDIT:
Har sovet litt nå og da jeg våknet tenkte jeg på det jeg skrev. Du må ikke på noen måte ta det ille opp det er bare det at jeg ikke liker unødvendig bruk av store bokstaver. ser så "fjortis"-ut.
Kansje det er jeg som har problemer.
Stå på adhd, jeg kan se din glød i innlegget
Dalan skrev:Spennende, hold oss oppdatert!Ja ikke sant!!! Eg gleder MEG som en hund!!!:-)
Virkelig interessant å si hva et sånt grenrør utgjør, spesielt når det er til den prisen der!