TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Store ambisjoner og liten forstand.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#103738  av Arne rebel

Goose: Takk for det, og "i likemåte".
Amund: Det har du rett i, en burde ligge på 3,76kg pr hk eller mindre, noe du etter ryktene jakter på :lol:
Morten: Den føles litt sprekere, mye stivere da alle støtdempere nå sitter skrudd i karosseriet uten noe gummidemping i mellom. Bakparten er mye stivere enn før, fremparten er jeg litt usikker på...Balansen fram\bak er ok etter litt eksprimentering med justering av demperene. Bremsene fungerer ok, men har prøvd bedre bremser, selv om jeg har Greenstuff klosser framme. Det skal sies at jeg ikke har hatt noen forstillingskontroll på den. Jeg har heller ikke noen gode sommerdekk da jeg bruker de orginale felgene fra sw20en(har vinterdekk bak). Fungerer alt uten store problemer på Rudskogen skal aw11en få et sett med nye hjul samt en time for forstillings-justering. Dette er bare hobby, så en får ta litt om gangen. Jeg har en lang liste med ting som skal gjøres, og mr2en står nok ikke øverst (ifølge min samboer) :lol:

#104472  av Arne rebel

Skiftet olje og oljefilter og borret ut en bolt i eksosen som brakk under stramming da det var en eksoslekasje der...Tok samtidig noen bilder av undersiden....der er nok de forandringene som en merker mest under kjøring.
Vedlegg
Varmeskjoldet er i fra sw20en. Katten er byttet ut med et 2,5" rør, en -85 mk1 trenger ikke de
Varmeskjoldet er i fra sw20en. Katten er byttet ut med et 2,5" rør, en -85 mk1 trenger ikke de
P4290397.JPG (316.04 kiB) Vist 273 ganger
sw20 bærearmen er 4cm lengre enn aw11en. Stabstaget er fra aw20en. Innfestigen til karoseriet må flyttes lengre ut mot hjulhuset da gummien kommer litt på "skråen" til stabstaget. Skal gjøre det senere....
sw20 bærearmen er 4cm lengre enn aw11en. Stabstaget er fra aw20en. Innfestigen til karoseriet må flyttes lengre ut mot hjulhuset da gummien kommer litt på "skråen" til stabstaget. Skal gjøre det senere....
P4290395.JPG (359.86 kiB) Vist 277 ganger
sw20 bærebroen har stivet opp bakparten betraktelig sammen med staget oppe.
sw20 bærebroen har stivet opp bakparten betraktelig sammen med staget oppe.
P4290392.JPG (285.9 kiB) Vist 275 ganger

#104510  av Morten

Gliser like godt hver gang jeg ser bilder av "jekken" din jeg Arne! :mrgreen:

#105471  av ekkoj

Hei.

Var du på rudskogen igår 3. mai?

Så en hvit mr2 med eksosanlegg som ikke så helt originalt ut (les hentet fra mkII).

Så jo ut som om den gikk greit da, Den sølvgrå imprezan fikk ihvertfall ikke kjørt fra deg uten en skikkelig kamp!?!

#105485  av soarer

ekkoj skrev:Hei.

Var du på rudskogen igår 3. mai?

Så en hvit mr2 med eksosanlegg som ikke så helt originalt ut (les hentet fra mkII).

Så jo ut som om den gikk greit da, Den sølvgrå imprezan fikk ihvertfall ikke kjørt fra deg uten en skikkelig kamp!?!
Ikke for å sladre Arne Rebel, men å kjøre sammen (les: langt bak) og beskue bilen på nært hold var en utrolig opplevelse i går. Jeg bare glisa når jeg nesten klarte å ta deg igjen, og du bare slengte bilen inn i svingen og feis avgårde. Nice driving gitt. Håper vi sees igjen. Og da kanskje jeg har lært meg å kjøre også. He he he

#105595  av Arne rebel

ekkoj:Bilen går ok på slettene men ligger veldig bra i svingene, selv med 185\60\14 vinter dekk bak og gammle sommerdekk fram 8) Subaruen er vel hakket kvassere...
Soarer:Når du lå bak så du vel alle mine førerfeil samt vanndamp ifra den møkka motoren som koka hele tiden :lol: Artig å treffe andre med samme innstilling til hva som er artig i bil. Tror ikke jeg kan lære ifra meg ennet enn vranglære :roll:

#105603  av ekkoj

Arne rebel skrev:ekkoj:Bilen går ok på slettene men ligger veldig bra i svingene, selv med 185\60\14 vinter dekk bak og gammle sommerdekk fram 8) Subaruen er vel hakket kvassere...
Soarer:Når du lå bak så du vel alle mine førerfeil ... Tror ikke jeg kan lære ifra meg ennet enn vranglære :roll:
DA må det være en kombinasjon av at bilen ligger bra i svingene og dine førerfeil som gjorde at den subaruen ikke kom forbi da ;)

Neida, seriøst, kult å se bilen på bane etter å ha lest om prosjektet.

Ikke for å disse deg, men det er dritkult å se en "gammal" Mr2 med smale lisser og falma skjørter i fullt firsprang rundt banen!!

Vranglære eller ikke, godt vi har "folk som deg" :D

#105809  av Arne rebel

ekkoj: Takker for posetive tilbakemeldinger på min gamle aw11 som er laget for å leke med...noe den innfrir. Tror heller at denne sølvfargede Subaruen holdt litt igjen for ikke å skade en såpass dyr bil, noe jeg ikke er bekymret for 8)

Etter at bilen kokte ved hard banekjøring (faktisk 3 ganger), men ikke ved aktiv landekjøring fikk meg til å gruble. Tror at grunnen ligger i at aw11 innløpet er speilvendt i forhold til sw20en sin plassering. Dvs at varm veske nå kommer inn i bunnen og ut på toppen, mens med 4age motoren kom varm veske inn i toppen og ut i bunnen. Har luftet etter boka, men feilen kan selvfølgelig ligge der....er jo ikke bilmekaniker.
Fordi jeg tror jeg kan lufte ble løsningen at jeg tok ut sw20 sin radiator som har inn og ut oppe for å sette den litt lenger bak da den er en del breiere. For å få luftgjenomstrømmnig må jeg kutte hull i panser og plate bak den orginale radiatoren. (Har ikke gjort det enda)Løsningen med sw20 radiatoren ble litt dum da jeg måtte legge den over batteriet fordi plassen mellom ramma er for smal, så den ideen ble vraket. Tenkte jeg skulle ta en dag på høggeren for å leite opp en radiator som har noenlunde samme mål....

#106218  av pkgrette

jeg må si som mange andre her har sagt genial jekk kunne ønske jeg hadde sån så slapp jeg og ligge på bakken:P

#108251  av Arne rebel

Endelig fikk jeg rota meg til å se på radiatoren min. Fordi jeg har lært litt om hvor lang tid ting tar i virkeligheten og ikke hvor raskt jeg tror ting tar... :wink: valgte jeg en enkel løsning. Snudde radiatoren og forlenga røra og kutta i blekket rundt for lufting og innløpet på radiatoren. Prøvde å rette til støtfangeren etter en tur i sandfella, men gadd ikke å gjøre det store ut av det da jeg regner med å havne der igjen :roll: Satte på venyl-dekal fordi jeg ikke skulle føle meg gamel og "utafor" på Gatebil :D
Vedlegg
Dekal er "in", så en måtte jeg også ha...som beskriver eieren.
Dekal er "in", så en måtte jeg også ha...som beskriver eieren.
P5170414.JPG (155.7 kiB) Vist 421 ganger
Radiator snudd og nye rustfriebend fra delebilen montert....
Radiator snudd og nye rustfriebend fra delebilen montert....
P5170409.JPG (345.11 kiB) Vist 291 ganger

#108284  av CelicaTurbo

artig tekst på stickeren men kanskje ikke stor og flashy nok til at du menger deg med gatebil-folka? ;)

#108448  av Arne rebel

Celica Turbo: En må jo starte i det små.... :P

#109040  av Arne rebel

Da gikk ikke helgen helt som planlagt. :lol: Torsdag ettermiddag dro jeg opp til Christian for å teste bilen på Dagali lufthavn samt hjelpe til litt med mapping.(Planen var å dra vidre til Våler på fredag) Etter ca 2-3timer med aktiv kjøring får jeg en veldig metallisk bankelyd, noe en konstaterer at er råde bank. Freidig tar jeg og tenker at jeg kan kjøre hejm, men etter stigningen opp på fjellet drar den ikke mer. Da var det bare å skaffe henger og bil, men oppå fjellet går det lite kolektivtrafikk :) Så bilen kom ikke hjem før kl.3 på natten til lørdag. Starta med å demontere motoren for å sette inn en motor som jeg har stående. Etter en liten økt var alt demontert, men måtte ta en pause da jeg måtte passe unger. Utpå ettermidaggen fikk jeg starta med å heise ut motor og starta med å bytte over dynamo, t-vis, fordeler etc da den jeg hadde stående ikke var komplett. Etter ca 8timer jobbing starter jeg bilen og jammen har ikke den nye motoren litt metallisk lyd på ca 2000 o\min som blir borte ved litt rusing, noe jeg tror kan være rådene..... :roll: Så jeg droppet planen med å kjøre på Våler idag (søndag) :cry:
Etter å ha åpnet den motoren som satt i, fant jeg ut at rådelageret var helt borte og det lå masse metal spon i bunnpanna.
Vedlegg
3sge har faktisk underspylingsdyser...Ikke noe rådelager igjen på den sylinderen...
3sge har faktisk underspylingsdyser...Ikke noe rådelager igjen på den sylinderen...
P5210422.JPG (346.01 kiB) Vist 297 ganger
En del groms som lå igjen i bunnpanna.
En del groms som lå igjen i bunnpanna.
P5210418.JPG (493.27 kiB) Vist 293 ganger
Etter litt stress mekking var motoren ute. Hva skulle jeg gjort uten trucken?
Etter litt stress mekking var motoren ute. Hva skulle jeg gjort uten trucken?
P5210417.JPG (262.7 kiB) Vist 283 ganger
Langt oppå fjellet, en natt til lørdag fant jeg denne som jeg tok med hjem...
Langt oppå fjellet, en natt til lørdag fant jeg denne som jeg tok med hjem...
P5200409.JPG (224.09 kiB) Vist 266 ganger

#109049  av CelicaTurbo

hm, kjedelig det da men litt rart at lagrene plutselig skal gå så dramatisk til helvete da? Men men, med to delemotorer så får du vel sammen noe som fungerer greit ganske fort :) Kjekt å vite at det er underspylingsdyser på 3S-GE da, det viste ikke jeg ihvertfall.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 32