TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tempratur problem

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#109014  av Biggen

2fastgt4 skrev:har skifta radiator på min engang.da sa toyota dra til ANDERSEN BILRADIATOR på kverner dalen i oslo. det gjordet jeg,mener det kosta under 2000kr. sjekk gule sider under bilradiatorer dem er ganske like i pris. :D
Jeg har også vært hos ANDERSEN BILRADIATOR på kverner dalen i oslo,
Men jeg mener jeg ikke betalte mer enn max 800 kr. Det var til en 2.0L 16V. Veldig ok folk...! :)

Andersen Bilradiatorverksted
Enebakkv. 38
0657 Oslo
TLF: 22 19 62 11

#109016  av karl234

hopper inn med et lite spm siden det snakkes om kjølesystemet :) sliter med at min plutselig koker, tilogmed blir litt varm når jeg kjører. men kommer og går titt og ofte etter at jeg bytta termostaten. har åpna og kontrollert at slangene og termostathuset er riktig satt på osv. har hørt at det kan være luft i systemet? hvordan lufte best mulig? stå i bakke kanskje? har fått mange meninger, men ingen av noen med 3SGE :(

#109042  av MacBain

Når bilen blir varm sjekk om den nederste radiatorslangen blir varm, min var ganske kald/lunken mens den øverste var glovarm. Dette fordi termostaten hadde låst seg. Selv om du har byttet termostat kan du jo sjekke dette for sikkerhetskyld.

Når det gjelder luft i kjølesystemet kan du jo starte motoren med radiatorlokket av og trykke litt på begge radiatorslangene da vil eventuell luft i systemet "boble" opp (tror jeg :D ) .