TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Svampe effekt

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#108288  av Tor

Skal innom bilxtra, mekonomen osv i morgen og sjekke pris.
Skal sjekke hva en komplett senking kommer på med fjærer og dempere rundt om.

Mest sansynlig blir det bare 2 stk nye dempere bak og kjøre med de fjærene som allerede sitter der nå.

Skal jeg bare spørre etter dempere da til min bil, passer de overens med de fjærene jeg da allerede har?

#108289  av cs2451

Tor skrev:Skal innom bilxtra, mekonomen osv i morgen og sjekke pris.
Skal sjekke hva en komplett senking kommer på med fjærer og dempere rundt om.

Mest sansynlig blir det bare 2 stk nye dempere bak og kjøre med de fjærene som allerede sitter der nå.

Skal jeg bare spørre etter dempere da til min bil, passer de overens med de fjærene jeg da allerede har?
Viss du skal kjøpe uorginale dempere til bilen din, er nok de helt like orginale vil jeg tro.. Bare å slenge på orginal fjører da..

#108291  av Tor

Okay, skal sjekke i morgen hva jeg kommer frem til.

Noen som vet om noen butikker på nettet som selger dempere til en grei pris?

#108325  av CelicaTurbo

bare vært helt sikker på at de selger deg dempere/fjærer som er ment for din GT4 (dvs at det står 4WD som en del av betegnelsen i deres katalog, eller du har typebetegnelsen st185 der). Om de selger deg dempere/fjærer som er ment for GTi så bør du ikke montere disse; GT4 er en vesentlig tyngre bil og har mye stivere dempere og fjærer enn hva GTi har orginalt..

#108330  av Tor

Da har jeg bestilt meg 2 stk nye dempere til ST185 GT4 hos Toyota. Demperene kostet 800 ,- kr pr stk. De skulle komme om ca 5 dager ifølge han i skranken på Toyota.

Fikk tilbud på 35/35mm senkesett hos http://www.auto-supply.no
De skulle ha 1800,- for 4 fjærer. Er dette noe jeg også burde koste på meg eller ikke noe vits siden bilen desverre er til salgs :(

#108429  av cs2451

Tor skrev:Da har jeg bestilt meg 2 stk nye dempere til ST185 GT4 hos Toyota. Demperene kostet 800 ,- kr pr stk. De skulle komme om ca 5 dager ifølge han i skranken på Toyota.

Fikk tilbud på 35/35mm senkesett hos http://www.auto-supply.no
De skulle ha 1800,- for 4 fjærer. Er dette noe jeg også burde koste på meg eller ikke noe vits siden bilen desverre er til salgs :(
Det høres bra ut.. Så nå skal bilen bli god som ny. :)
Viss det følger med TÜV papirer er vel dette en grei pris..

#108470  av Tor

Dette er ikke med tuv papirer, men det er ikke noe stress. Har hatt 2 biler som har passert EU kontroll med 30mm senke fjærer :)

Får se om jeg skal innvistere i nye fjærer eller om jeg dropper saken siden bilen er til salgs.

Ny begyner bilen min og bli ganske så strøken ja..

#109131  av Tor

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... re+dempere

Drar opp denne linken siden eieren sliter med kansje samme problem som min bil. Den virker svampete og vandrer litt bake.
Hvordan sjekker jeg om foringene mine er slitene? Noe jeg kan se eller må ting demonteres?

Og hvor kjøpes nye foringer?

#109135  av GT4 CS

Åssen du sjekker foringer ;) Må nesten ta det på filingen det, stikk en grov skrutrekker mellom og benn og vri, da kjenner du om de er slarkete, litt bevegelse skal det være. Men ikke får mye, og du må og se etter sprekker i gummien :)

#109167  av Tor

Oki, skal sjekke dette i morgen ettemidag :)
Senkesettet mitt blir sendt iløpet av morgendagen og demperern skal være her denne uka :) Håper bilen blir 100% nå da.

#109207  av cs2451

Tor skrev:Dette er ikke med tuv papirer, men det er ikke noe stress. Har hatt 2 biler som har passert EU kontroll med 30mm senke fjærer :)

Får se om jeg skal innvistere i nye fjærer eller om jeg dropper saken siden bilen er til salgs.

Ny begyner bilen min og bli ganske så strøken ja..
Hmm.. virker som tromsø er plassen og godkjenne..

Når du har sett det på må vi få full rapport og bilder! :)

#109238  av 2fastgt4

hva med de ødelagte mansjettene?du bør ha nye sånne også.
hørte med pris på 4 sånne på toyota i 2001.kosta 3600kr :cry:
kjøpte på jacobs autosuply for 400 kr hvis jeg ikke husker feil :)
og hvis fjørene er gamle så vil de bli litt slappere og bånne lettere.

jamex har 4 fjører til 1700 kr som senker 40/40 er helt greie og komfortable.noe myke hvis du kjører sånn som jeg gjør på bane.
ikke tuv pappirer på disse.

#109291  av Tor

Da er demperene i hus. Ganske kjapp levering fra Toyota. Bestilte de på Onsdag og i dag kom de :)

Venter bare på fjærene nå. De skulle bli sende i dag.

Mansjetter har jeg ordnet med :)

Legger ut noen bilder.
Vedlegg
Picture 001.jpg
Picture 001.jpg (29.05 kiB) Vist 641 ganger
Picture 002.jpg
Picture 002.jpg (33.21 kiB) Vist 642 ganger
Picture 006.jpg
Picture 006.jpg (30.45 kiB) Vist 641 ganger