I starten vil MR2 være kjappest å sprint rett frem, men etter det er det jevnt vil jeg tro. Når jeg hadde MR2 GTi hadde min bror en S13 (som var orginal en liten stund ihvertfall) og virket omtrent like kjappe men hadde begge sine fordeler og ulemper. Ettersom farten blir større vil S13 få større og større fordel med sitt høyere dreiemoment, mens starten i MR2'en vil gå vesentlig bedre pga at den har meget bra feste på bakhjulene mens S13 har dårligere feste på bakhjulene. Mr2'en har en fordel med mer turtall tilgjengelig og kan dermed utnytte girkassen bedre (må ikke skifte gir til dårligere utveksling like fort) mens S13 har fordelen er allt dreiemomentet som den har ekstra. Vi fikk aldri prøvd en skikkelig sprint med de to bilene før broderen begynte å trimme sin, men, rett frem vil MR2'en ta en meget god start men vil fort bli hentet inn igjen av S13 når farten begynner å bli høy. På svingete vei er det ingen tvil om at MR2'en gjør en mye bedre jobb, både pga NA-motoren og pga vesentlig bedre veigrep i sving og bedre veiholdning. På den annen side, finnes det i det hele tatt noen orginale S13 igjen i landet? De er mye enklere å trimme enn MR2 og kan bli seriøst artige biler for lite penger. En MR2 GTi er det vanskelig å trimme med mindre du kjøper en turbomotor, og da mister man en del av fordelen på svingete vei pga turboen, samt man mister fordelen med turtallet vs. girkasse i forhold til GTi'en..
- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet