TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota en gjeng med inkompetente fjompenisser ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#111444  av Ace

Bilen var klar i dag , viste seg å være 2 små ledninger fra dynamo som hadde klart å svi seg på en eller annen måte.... Har klart å overse det helt når jeg gikk over bilen tidligere :(

#111523  av kake

Det er forskjell på Toyota verkstedene altså, er ikke annet enn gullende fornøyd hos Funnemark i Hokksund iallefall, bra priser, meget høy kvalitet på arbeidet og så får jeg av og til litt rabatt på delene jeg kjøper :) Behjelpelig med papirer etc også. De får * i boka fra meg :wink:

#111547  av TrustNo1

Ok, greit å høre, da er det vel mest sannsynlig en bagatell hos meg også, men er nok helt sikkert noe med ladingen, målte spenningen min til under 12V mens bilen gikk.

Vet forresten noen om dynamoen sitter vanskelig til for å få sett på dette? har ikke stukket hodet så veldig mye ned i motorrommet.

#111598  av saftisme

Ace skrev:Bilen var klar i dag , viste seg å være 2 små ledninger fra dynamo som hadde klart å svi seg på en eller annen måte.... Har klart å overse det helt når jeg gikk over bilen tidligere :(
jeg har samme problemet med min nå. bortsett fra at bilen min tapper seg! har du hatt det samme problemet? samme lampene som lyser :S jævlig irriterende...

#111599  av saftisme

Ace skrev:Bilen var klar i dag , viste seg å være 2 små ledninger fra dynamo som hadde klart å svi seg på en eller annen måte.... Har klart å overse det helt når jeg gikk over bilen tidligere :(
jeg har samme problemet med min nå. bortsett fra at bilen min tapper seg! har du hatt det samme problemet? samme lampene som lyser :S jævlig irriterende... toyota klarte ikke å finne ut av hva det var...

#111628  av Ace

Hvis du leser igjennom hele posten så finner du fort ut at jeg ikke har hatt samme problem. Ledetrykket har vært til stedet hele tiden...

Hvis ladetrykket forsvinner kan det godt hende det er noen motstander/likeretter(som sw20) er inne på eventuelt børstene som er gåene (mener å ha lest at en dynamo bør byttes etter 80-100k(dette er dog toyota selv som annonserer så kan godt mulig kun være for å tjene penger) hvis det ikke er gjort noen overhaling overhodet... Veldig lett å overse dette + de ledningene som da var svidd/defekt i mitt tilfelle la jeg rett og slett ikke merke til engang når jeg var nedi der og rota.. og tydligvis de på toyota brukt en stund å finne ut dette i første omgang selv om det er minimalt arbeid for å fikse det ..

Men som sagt tidligere har jeg ikke spes peil på bil, så vil ikke komme med noen konklusjon på problemet ditt saftisme :D

Hvordan får jeg koblet ut tåkelys lampen i dashet ? har kobla sammen tåkelys / bremselys for et bedre look bak når man bremser... men lyset i dashen lyser da hver gang man bremser .... hvordan kvitte seg med dette ? :wink:

#111636  av MR2turbo

hvis ledningen som går til ladelampe fra dynamo har brudd, får du denne feilen, dynamoen lader, normalt men alle lysene lyser...
Tror den er hvit med rød strek om jeg ikke husker feil...
går via den store av de to hvite kontaktene i sikringsboksen...

PS, brudd på ledninger forekommer stort sett i motorrommet, så det er ikke no vits i å begynne å lete i dashbordet eller inni bilen... ;)

se litt i koblingsskjema på http://www.mr2-tech.com/bgb så finner du fargen.

#111637  av Ace

Jepp er denne feilen som markus her så flott beskriver som var feil på min ..... Markus du burde btw vært polakk og til utlån til svart arbeid slik at folk i norge kunne fått gjort slik ting uhyre kjappere og mer effektivt :!: :!:
 #111688  av Dreaz

de er en gjeng rotekopper... hatt bare dårlig erfaring selv.
de fannt aldri rikti deler og ga opp jobben. ba meg finne selv hva de trengte.. måtte tilslut betale for deler jeg ikke trengte fordi de ikke fikk sendt i retur siden delene kom fra utlandet.. de visste ikke hvem som hadde gjort hva. å dette brukte de 2 uker på.