TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bytte gir olje

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #112326  av andre 1

hei alle sammen ! har fått et lite problem med kassa på min 86mod mr2mk1.den er "hard"å få i 1og2gir,har så lenge jeg har hatt bilen ikke byttet girolje dvs ca 1år,å vet heller ikke når tid den er byttet sist.så jeg håper det kan hjelpe med et girolje skifte. så til spm! hvilken gir olje er best å bruke på denne kassen? å sånn ca hvor mye olje trengs??
 #112358  av sindrejl

andre 1 skrev:hei alle sammen ! har fått et lite problem med kassa på min 86mod mr2mk1.den er "hard"å få i 1og2gir,har så lenge jeg har hatt bilen ikke byttet girolje dvs ca 1år,å vet heller ikke når tid den er byttet sist.så jeg håper det kan hjelpe med et girolje skifte. så til spm! hvilken gir olje er best å bruke på denne kassen? å sånn ca hvor mye olje trengs??
sist jeg bytta girolje så ble kassa hardere.. mer "tight" om du skjønner. Men det gjorde også at jeg fikk mye mer følelse på den. Kjøpte vanlig girolje på esso da da. Finnes sikkert en annen olje som flyter lettere.. derimot om du har problemer med sluring når du girere kan det hjelpe mye med ny olje :) Fjernet iallefall min sluring

#112479  av andre 1

det høres bra ut sindrej! akkurat fått byttet motor i den hos toyparts ,så jeg trenger ikke flere utgifter av typen overhale girkasse osv så jeg håper det hjelper!

#112548  av Raze_r

har også samme prob, trenger å vite hvilken girolje jeg skal ha på min mr2 mk2!

burde vel ha helsyntetisk eller? hva slags merke?
takker :P

#112577  av Soppen

bruk GL4 fra mobil1 dette er en bra olje til deres bil. løp å kjøp

#112586  av mr_2

Raze_r skrev:har også samme prob, trenger å vite hvilken girolje jeg skal ha på min mr2 mk2!

burde vel ha helsyntetisk eller? hva slags merke?
takker :P
<Pennzoil Gear 4s, 75w90, GL4, syntetic>...Denne ble anbefalt av Marcus. :wink: