hei alle sammen ! har fått et lite problem med kassa på min 86mod mr2mk1.den er "hard"å få i 1og2gir,har så lenge jeg har hatt bilen ikke byttet girolje dvs ca 1år,å vet heller ikke når tid den er byttet sist.så jeg håper det kan hjelpe med et girolje skifte. så til spm! hvilken gir olje er best å bruke på denne kassen? å sånn ca hvor mye olje trengs??
andre 1 skrev:hei alle sammen ! har fått et lite problem med kassa på min 86mod mr2mk1.den er "hard"å få i 1og2gir,har så lenge jeg har hatt bilen ikke byttet girolje dvs ca 1år,å vet heller ikke når tid den er byttet sist.så jeg håper det kan hjelpe med et girolje skifte. så til spm! hvilken gir olje er best å bruke på denne kassen? å sånn ca hvor mye olje trengs??sist jeg bytta girolje så ble kassa hardere.. mer "tight" om du skjønner. Men det gjorde også at jeg fikk mye mer følelse på den. Kjøpte vanlig girolje på esso da da. Finnes sikkert en annen olje som flyter lettere.. derimot om du har problemer med sluring når du girere kan det hjelpe mye med ny olje