TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rengjøring av eksos- endestykke

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#113685  av Goose

karl234 skrev:engine-clean fra turtle wax. gjorde blokka og felgene rene, men ikke få det på dekka ;)
hva med eksosen?

#113704  av sw20

sa syre som man skal fjerne bremse støv som e fast svidd på felger med... blir gullego reint...

kjøp auto glym sin ... den e steike god...
Vedlegg
Uten navn.JPG
Uten navn.JPG (22.38 kiB) Vist 2080 ganger

#113705  av henningl

Står jo der at man ikke skal bruke på glanspolert stål og rustfritt stål, noe jeg regner med eksos-tuten er laget av?

#113713  av CelicaGT

Vær kjapp med å fjerne den felgrensen visst du bruker den på enderøret. Er skikkelig sterke saker. Blir lett styggt.

#113820  av sw20

vist du bruker den med fornuft så tror e stål tåler meir en lakken på felgane....

skal såklart ikkje brukes på varme eksosannlegg slik at syra tørker seg fast... da får du eit problem..

:roll: har brukt den mange ganger... tror ikkje stål tar skade før lakk for å si det slik..

#113855  av gfc

Den Citrus sprayen lages av 3M.
Men om noen butikker selger den vet jeg ikke.

#113903  av CelicaGT

Pleier å bruke den felgrensen på lakk for å fjerne bremsestøv som er brennt i lakken. Lakken tar ikkje skade. (lar ikkje den ligge på i 10 min :-) )

Går fint ann å bruke den på enderør, men må vere forsiktig. Visst den ligg for lenge på og den lager merke, går dei ikkje vekk....

#113950  av mr_2

Jeg brukte også sånn felgsyre på halene..lot det virke i 5 min. eller noe.
Etterpå så tok jeg på litt voks og polerte dem.Ble gullegodt det :wink:

#115405  av kaimagne

Goose skrev:Skal prøve midlet til kaimagne så ser jeg om det hjelper...
Har funnet ut at midlet heter Sator MT. Det er også en enda verre utgave som heter kun Sator, men den er ikke til lakkerte ting, for å si det slik...

Aner ikke hvem som selger det.