Jeg var og kjørte en lang tur i dag og etter en stund måtte jeg stoppe på grunn av veiarbeid. Etter å ha ventet i tre minutter bestemte jeg meg for å slå av motoren. Da tittet jeg ned på temperaturmåleren og den sto på ca. klokka halv to. det er mye høyere enn den vanligvis står. Vanligvis er den rundt klokka tre. Jeg slo av motoren med en gang men den fikk ikke hvile mer enn ett minutt eller noe sånt før trafikken begynte å flytte på seg igjen. Da var tempen normal et øyeblikk før den skjøt i været. Den var nesten oppe på det røde området men når vi kom opp i over 60 så sank den plutselig (og da mener jeg plutselig) ned til klokka tre igjen. Etter det fungerte alt normalt helt til jeg kom til hjemplassen. Da jeg var ca en kilometer hjemmefra skjøt den i været igjen og var på tur mot det røde feltet da jeg parkerte i veikanten og slo av motoren. Jeg ventet litt, det suste fra påfyllingslokket i motorrommet. Jeg kjente på radiatoren og den var lunka. Rare greier! Etter et par minutter startet jeg igjen og ville prøve å få bilen hjem, da var tempen normal, men begynte med en gang å stige akkurat i det jeg parkerte hjemme steg den til det røde feltet. Jeg slo av motoren, men lot tenningen stå på og kunne observere at tempen steg forbi det røde og over H på instrumentet, uten at motoren var i gang. viftene gikk som bare det.
Jeg forestiller meg at termostaten er gåen ppå grunn av de rare målingene, men siden radiatoren var kald lurer jeg nesten på om vannpumpa var ødelagt. Da blir jeg forbanna fordi den var nettop på Toyota og fikk byttet registerreim, og de byttet ikke vannpumpe. Jeg skal ut og sjekke vannmengen når den har blitt kald.
Har jeg kverka motoren nå? Da sliter jeg maksimalt! Føler for å bare kaste bilen til faans!
Jeg forestiller meg at termostaten er gåen ppå grunn av de rare målingene, men siden radiatoren var kald lurer jeg nesten på om vannpumpa var ødelagt. Da blir jeg forbanna fordi den var nettop på Toyota og fikk byttet registerreim, og de byttet ikke vannpumpe. Jeg skal ut og sjekke vannmengen når den har blitt kald.
Har jeg kverka motoren nå? Da sliter jeg maksimalt! Føler for å bare kaste bilen til faans!