TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota Corolla 1600SR Liftback

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#97772  av Spaceout

Jeg har en TE71 :D

Sølvfarget med en del rust. Skal begynne å sveise snart!

Har ikke noen bilder enda.

Mens jeg poster dette spør jeg om noen vet om en venstre lykt, frontfanger og grill. Klarte å meie ned et søtt lite rådyr i høst :(
Har sånn front som den svart med 2 ekstra lys.

#112132  av ToyRacing

bilder av den gamle min
Vedlegg
SMALL01.jpg
SMALL01.jpg (19.51 kiB) Vist 820 ganger
corolla_race_1.jpg
corolla_race_1.jpg (22.73 kiB) Vist 820 ganger
450x450corolla_race_2.jpg
450x450corolla_race_2.jpg (23.1 kiB) Vist 820 ganger
 #112140  av Spaceout

Der er jo bilen, i sine glansdager. SÃ¥ du er forgie eieren...

Ser dessvære ikke så pen ut nå. :(
MÃ¥ bytte bakre hjulbue H.S. og kanalene helt bak.

Du har ikke noen deler liggende igjen?

Ligger bilder ute på bilforumet nå under toyota - corolla.

#112141  av Spaceout

Noen nyere bilder.

Kræsja i høst og har ikke funnet nye front deler.
MÃ¥tte ta lykter og grill fra en eldre ke70 wagon. :(
Vedlegg
CIMG0060.JPG
CIMG0060.JPG (20.28 kiB) Vist 111 ganger
CIMG0055.JPG
CIMG0055.JPG (23.78 kiB) Vist 109 ganger

#112153  av ToyRacing

Dette er en bil jeg angrer på at jeg solgte :cry:

Har ikke noe deler nå nei.

Har du kjøpt den av han som kjøpte den av meg? Hadde tenkt å kjøpe den igjen når jeg så den sto annonsert sist, men hørte den ikke var så godt holdt :( så da droppet jeg det :?

Kunne tenkt meg en sånn igjenn, hadde vært fint med en sånn GT og Land Cruiser LJ70`n jeg har nå :D 2 siklig kose biler.

#112156  av Spaceout

En litt lav fyr du solgte til i fredrikstad?

Har kommet fram en del rust ja. Skal få det sveisa snart.
Fikk høre at jeg får ny front skjerm idag :D
Fra denne månden er den ikke eu-ok lengere. mangler blink lys V.F.

Gikk den bra når du hadde den? Nå går den som en dass, eller mindre bra. Hadde en til synkronasjon av gassere forgie uke og han mente at en av kammene kunne være slitt. har ikke fått sett på det enda.

#112163  av ToyRacing

Han jeg solgte den til holdt til i Porskerun/skien.

Når jeg hadde den gikk den som en turbo bil, dårlig på lave turtall og meget bra på høye turtall.

Jeg var å testet den på Rudskogen, å den holdt godt følge med biler med samme og litt mer effekt. Det var mange som komenterte at den gikk bra utpå der (kan ha noe med sjåføren som aldri ka seg heller da :D )

#114030  av Levin GT

Tøft når det vekker litt oppmerksomhet...Funket bra på ruudskogenbanen min også... :)

Bilde

#115657  av Anders gullstein

mk1 black limited skrev:
TurboKnut skrev:GT hadde to den også men i tillegg twincam motor.
Twincam utgavene kom kun i to farger tror jeg. Hvit og ....sort?Bilde
Jøss, gamlebilen min, jo!!! Broder'n hadde den før meg, og jeg mitt dumme nek lakket den sort (var hvit). Hvor fant du de bildene?
Er det du som står for den fashion fancye 80-talls dekoren på siden også eller? :wink:
Morsomt å se sånne gamle bilder av bilen da den ikke var gammel. Bildene er tatt før årsmerker ble vanlige på skiltene, så dette kan da fort være en 15 år siden.

#115825  av mk1 black limited

Anders gullstein skrev:Er det du som står for den fashion fancye 80-talls dekoren på siden også eller? :wink:
Nei, erru gæren! :-) Luftinntaket på panseret og 1000-meterne er heller ikke mitt verk. Men hekkspoileren er det broder'n som satt på, og frontspoileren stod jeg for. :-)
Anders gullstein skrev:Morsomt å se sånne gamle bilder av bilen da den ikke var gammel. Bildene er tatt før årsmerker ble vanlige på skiltene, så dette kan da fort være en 15 år siden.
Ser på http://www.vegvesen.no at den er avregistrert nå, litt trist...:-/

Har noen bilder av den liggende et sted også, skal se om jeg ikke finner dem.

#115831  av 2fast4u

Bilen ble lakket i slutten av 80-tallet hvis jeg husker riktig.
Turboknut som eide denne da, på den tiden skulle alle ha ekstra luftinntak og annet rart + fancy lakk :lol:

Denne var rimelig strøken på den tiden.

:wink:

#115969  av Levin GT

Men striper rundt hele bilen med DOHC skrift på bakskjermen var originalt på GT utgaven.....Litt kult at de brukte original dekor på begynelsen av 80 tallet..Sikkert ikke mangen andre biler som hadde original dekor på den tiden..

#128242  av mk1 black limited

Har endelig fått scannet inn noen bilder av den tidligere nevnte GT'en da den var i mitt eie:

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Savner'n, gitt...:-)

#128257  av TurboKnut

Dette var min bil i 1989 (tror jeg) (altså 1989 - ikke at det var min bil :lol: )
Bilen hadde rust i hjulbuene bak og var fortsatt hvit i motorrom/dører osv og siden jeg hadde "gulvfeiejobb" på et lakkeringsverskted så ble det til at vi eksperimenterte litt med farger osv.
Bilen fikk nye hjulbuer, overhalt motor (av 2Fast4U) siden den brukte en del olje, og ble lakkert i motorrom og ellers innvendig der det var synlig lakk.
Fargen var en egenkomponert svart med minst 50% blå perlemor, samt en millimeter med klarlakk (5 mellomslipinger og 20 "gode" lag til sammen tror jeg).
Nasa-scopet på panseret ble skåret ut og laget for hånd, "lampettene" kom på fordi det er mørkt i nordnorge halve året (og jeg hadde 3 mil hver vei til jobb), dekoren på siden ble lakkert (kavasakigrønn og rosa :shock: ) med klarlakk utenpå. Baklyktene ble lakkert (mørke) og en tykk tut ble sveiset på eksospotta sånn at det så ut som om det var 700 hk i bilen. Jeg mener også å huska at jeg sveiset igjen antennehullet på venstre bakskjerm og skrudde takantenna av en vraka Golf 16V og monterte denne på taket på Corollaen.
Ellers så kjøpte jeg SVÆRE !!! Revolutionfelger (7x15)(som var stort da) med regummierte dekk, skar en runde av fjærene rundt om for å senke bilen, var fornøyd med Kenwood stereo'n som stod i bilen så den lot jeg være som den var (men sprengte bassen). Husker også at det var Cerwin Vega høytalere med egen automatsikring bak i hattehylla (som forøvrig knakk pga vekta av høyttalerne) under heftig kjøring i vårløsingen.
På denne tiden var det ikke så mange som kjørte (i Bardu og Målselv) med spesiell lakk, og dette var en bil som ble lagt merke til. Og den var som 2Fast4U sier ganske så strøken etter at den var ferdig. Jeg var gruelig stolt over denne bruksbilen min. Dette var nok begynnelsen på 2fast2furious stilen (i alle fall i NordNorge). :lol:
Det var forøvrig LSD på bilen, og jeg fikk mulighet til å lage donuts og 8-tall på asfalten.

Jeg solgte bilen etter ett år til en kar fra Narvik og fikk en 9 år gammel blå Taunus 1.6 (uten "L") og 58.000,- handa for den.
Jeg vet ikke hvor det ble av bilen etter dette.

Jeg har flere bilder av bilen som jeg kan putte inn i tråden her.
Vedlegg
corolla5.jpg
corolla5.jpg (26.2 kiB) Vist 664 ganger

#128399  av mk1 black limited

Kom så med dem! ;-)