Dette var min bil i 1989 (tror jeg) (altså 1989 - ikke at det var min bil

)
Bilen hadde rust i hjulbuene bak og var fortsatt hvit i motorrom/dører osv og siden jeg hadde "gulvfeiejobb" på et lakkeringsverskted så ble det til at vi eksperimenterte litt med farger osv.
Bilen fikk nye hjulbuer, overhalt motor (av 2Fast4U) siden den brukte en del olje, og ble lakkert i motorrom og ellers innvendig der det var synlig lakk.
Fargen var en egenkomponert svart med minst 50% blå perlemor, samt en millimeter med klarlakk (5 mellomslipinger og 20 "gode" lag til sammen tror jeg).
Nasa-scopet på panseret ble skåret ut og laget for hånd, "lampettene" kom på fordi det er mørkt i nordnorge halve året (og jeg hadde 3 mil hver vei til jobb), dekoren på siden ble lakkert (kavasakigrønn og rosa

) med klarlakk utenpå. Baklyktene ble lakkert (mørke) og en tykk tut ble sveiset på eksospotta sånn at det så ut som om det var 700 hk i bilen. Jeg mener også å huska at jeg sveiset igjen antennehullet på venstre bakskjerm og skrudde takantenna av en vraka Golf 16V og monterte denne på taket på Corollaen.
Ellers så kjøpte jeg SVÆRE !!! Revolutionfelger (7x15)(som var stort da) med regummierte dekk, skar en runde av fjærene rundt om for å senke bilen, var fornøyd med Kenwood stereo'n som stod i bilen så den lot jeg være som den var (men sprengte bassen). Husker også at det var Cerwin Vega høytalere med egen automatsikring bak i hattehylla (som forøvrig knakk pga vekta av høyttalerne) under heftig kjøring i vårløsingen.
På denne tiden var det ikke så mange som kjørte (i Bardu og Målselv) med spesiell lakk, og dette var en bil som ble lagt merke til. Og den var som 2Fast4U sier ganske så strøken etter at den var ferdig. Jeg var gruelig stolt over denne bruksbilen min. Dette var nok begynnelsen på 2fast2furious stilen (i alle fall i NordNorge).
Det var forøvrig LSD på bilen, og jeg fikk mulighet til å lage donuts og 8-tall på asfalten.
Jeg solgte bilen etter ett år til en kar fra Narvik og fikk en 9 år gammel blå Taunus 1.6 (uten "L") og 58.000,- handa for den.
Jeg vet ikke hvor det ble av bilen etter dette.
Jeg har flere bilder av bilen som jeg kan putte inn i tråden her.