Raze_r skrev:bra det ordner seg daDet gjenstår å se. Vi har iallefall funnet problemet nå da.. forhåpentligvis

Er ikke så vanskelig å skru ting fra hverandre, er værre å sette de sammen igjen

FireWalk skrev:noen som har peiling på hva det koster for et nytt stempel hos toyota da? Regner med jeg kjøper nye ringer til alle stemplene i samme slengen om det skal skiftes.. Gjøre et desperat forsøk på å få istand igjen motoren.. og om det ikke går så blir det ny motor..Tror man bør kjøpe alle 4 stempler på nytt... Eller så kan du dra på høgggern å få tak i noe men vet ikke om det er å anbefale.
teknikeren skrev:Satt å tenkte på det... men det er svindyrt å overhale toppen.. Og det ser ut til at toppen er fin den. Tenkte på plansliping osv, men blir jo flerfoldige tusen der også.FireWalk skrev:noen som har peiling på hva det koster for et nytt stempel hos toyota da? Regner med jeg kjøper nye ringer til alle stemplene i samme slengen om det skal skiftes.. Gjøre et desperat forsøk på å få istand igjen motoren.. og om det ikke går så blir det ny motor..Tror man bør kjøpe alle 4 stempler på nytt... Eller så kan du dra på høgggern å få tak i noe men vet ikke om det er å anbefale.
Stempel ringer bruker ikke å være så dyre, men når du først herjer motoren slik så kanskje du skulle tenke på å overhale toppen osv?
Amund skrev:har masse stempler liggende, staker, trd topppakning +++ om de er noe du tror du kan ha bruk for. har vel i grunn alt utenom veiv og blokk, eller dvs, har de også, men de er i veldig dårlig forfatning....Å? interessant.. som passer til 2. gen 3S-GTE ?
FireWalk skrev:alt fra en 2.gen 3sgte ja, har ventiler, ventil fjærer, osv... men som morten sier, er de kanskje lurt å sjekke boring og sånn før du skifter de. er orginale stempel jeg har, og de trenger uansett nye stempel ringer. trd topp pakningen er brukt, men de skal ikke ha noe å si, hadde brukt den om ikkje de hadde vert for at eg trengte en tykkere topp pakning..... (er 3 lags metall)Amund skrev:har masse stempler liggende, staker, trd topppakning +++ om de er noe du tror du kan ha bruk for. har vel i grunn alt utenom veiv og blokk, eller dvs, har de også, men de er i veldig dårlig forfatning....Å? interessant.. som passer til 2. gen 3S-GTE ?