TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Løpsbil...

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#116974  av lexusmann

Jepp, vi venter spent hvordan det går....markus har kanskje vært en del opptatt med treff og løp og slikt, men....pics??

#116978  av Morten

eGtTurbo skrev:noen fremgang..?
lexusmann skrev:Jepp, vi venter spent hvordan det går....markus har kanskje vært en del opptatt med treff og løp og slikt, men....pics??
Står på vent foreløbig, har vært litt mye å gjøre med Lillegul og Kamelonen i vår/sommer.. :wink: Men ligger nok an til at vi starter snart nå. Målet er å ha den ferdig til neste sesong! :D

#116981  av lexusmann

Hehe, "lillegul"...festlig... :)

#120510  av MR2turbo

Go morgen.... :P

Endelig litt fremgang her og ;)
Sånn bittelitt på sparket i går fant jeg og Morten ut at vi skulle gjøre klar "løpsbilen" for litt karroseriarbeid, bur og lakk...
Og i og med at vi var enige om at om vi helt sikkert skulle bli kvitt mest mulig vekt på bilen bestemte vi oss for å fjerne -ALT- til å begynne med, sånn at vi kun monterer det som er absolutt nødvendig... hehe
Og med alt inngikk alt... dvs inkl. alle bolter osv... (okei da... de som holder enkelte karroseriskjøter skulle få bli igjen... ;) )
Så vi supte i oss en god kopp sterk kaffe for å få rette stemningen og tok igang...
Ble desverre ikke heeeelt ferdige men det var ikke langt unna... hehe :)
Noen få deler til så er karroseriet omtrent så ribbet som da det en gang i mai 1997 stod klart til motering hos toyota i Japan. :D

Det ble litt lettere å se hva som er skjevt og skadet i fronten nå, vi ser at bilen må en tur i jig for å få rettet ut vangene fremme og samtidig få byttet de delene som ikke lar seg rette.
Men det burde være fort gjort nå som det er såpass demontert der.

Etter det blir det vel å reise "på bygda" etter rør av riktig kvalitet og tykkelse, som materialer for bur og sette igang med rørbøyeren...
Det tror jeg blir morro! :D

...moore to come ;)

og vi er begge ganske glade i tilbakemeldinger og tips/meninger så det er bare å trykke på "skriv svar" knappen og knotte litt på tastaturet... hehe :mrgreen:

så var det litt bilder... ;)
Vedlegg
inni2.jpg
inni2.jpg (46.25 kiB) Vist 2979 ganger
inni.jpg
inni.jpg (53.48 kiB) Vist 2979 ganger
foran.jpg
foran.jpg (49.44 kiB) Vist 2980 ganger
Bakfra.jpg
Bakfra.jpg (33.11 kiB) Vist 2980 ganger
framifra.jpg
framifra.jpg (64.97 kiB) Vist 2980 ganger

#120511  av MR2turbo

...
Vedlegg
bagasjerom.jpg
bagasjerom.jpg (45.22 kiB) Vist 2978 ganger
motorrom.jpg
motorrom.jpg (47.79 kiB) Vist 2978 ganger

#120517  av Kjelliken

:D det er jo fremdeles litt som kan fjernes ser jeg men det er jo en helvetes jobb og fjerne men du har jo ikke brukt for de lys isolasjons matttene inni bilen så de er vel det neste som må vekk for og fjerne mest mulig vekt tenker jeg.

Ellers ser jo dette ut til og bli riktig så morro morten og markus. :twisted:

#120526  av jan-erik

Se der ja!! Ikke mye igjen...

Husk å sette inn et FIA godkjent bur, eller FIA godkjent selvbygd et. Regner med dere skal ha vognlisens på bilen og da er det visse krav til ting. Men det har dere sikkert sjekket ut alt :-)

Lykke til.

#120529  av Zepticon

Og nok en gang sitter jeg her og lurer på HVOR I HELLVETTE folk skaffer seg slik peiling på bil????

*misunelig*

Bra prosjekt er det jo også... Har ikke lest hele tråden, men når dere sier løpsbil, så mener dere at dere skal kjøre "årntlie" racing løp, og ikke bare litt småfjerting sammen med kompiser oppe på ACR? :twisted:

Har i hvertfall troen på dette her... Regner med det blir litt lettre modifisering av motoren også? Med mindre det er HK begrensninger på løpene da?

Uansett... Lykke til!!!!

#120534  av CelicaTurbo

jøss, det var jammen ikke mye igjen der gitt.. dere har planer om å klare å sette det nødvendige inn igjen eller? :lol:

#120537  av mk1 black limited

Som Jan-Erik skriver, pass på at buret er eller kan bli godkjent. Forøvrig har jeg hørt at tørris er kjekt for å få av gjenstridige isolasjonsmatter.

#120540  av Andreazz

Zepticon skrev:Og nok en gang sitter jeg her og lurer på HVOR I HELLVETTE folk skaffer seg slik peiling på bil????

*misunelig*

Bra prosjekt er det jo også... Har ikke lest hele tråden, men når dere sier løpsbil, så mener dere at dere skal kjøre "årntlie" racing løp, og ikke bare litt småfjerting sammen med kompiser oppe på ACR? :twisted:

Har i hvertfall troen på dette her... Regner med det blir litt lettre modifisering av motoren også? Med mindre det er HK begrensninger på løpene da?

Uansett... Lykke til!!!!
Man skaffer seg etterhvert peiling ved å drive på sånn som det her.. hehe :D :lol:

#120541  av espenk

Haha, dette var 1stk ribba bil :D
Blir tøft å se hva dere får til frem til neste sesong :)

#120543  av sw20

Andreazz skrev:
Zepticon skrev:Og nok en gang sitter jeg her og lurer på HVOR I HELLVETTE folk skaffer seg slik peiling på bil????

*misunelig*

Uansett... Lykke til!!!!
Man skaffer seg etterhvert peiling ved å drive på sånn som det her.. hehe :D :lol:
skulle til og si det samme....

det er ikkje noe man skaffer seg det er noe man tar til seg .... :D

#120544  av Zepticon

Andreazz skrev: Man skaffer seg etterhvert peiling ved å drive på sånn som det her.. hehe :D :lol:
Nåh... Husker da jeg skulle "skaffe meg peiling" på hvordan bestefar sin vekkerklokke funket... Var en sån gammel sak med tannhjul som måtte trekkes opp... Det funket ikke :roll:

Men jeg begynner jo å innse at jeg må kjøpe meg et vrak å skru det i fillebiter, og sette det sammen igjen, helt til jeg har fått peil...

#124058  av hobnob

går det ann å sette en celica front på den bilen?
2 motorer?