Skal investere i coiloversett men undres på om det blir for mykt å bruke orginalfjærene. Bør jeg samtidig bestille stivere fjærer? Noen som vet?

Clinton skrev:Skal investere i coiloversett men undres på om det blir for mykt å bruke orginalfjærene. Bør jeg samtidig bestille stivere fjærer? Noen som vet?Koni har TüV-godkjente coilovers til sw20 (hele fjærbein). Det finnes også coilover-kit av ulike fabrikat, som består av fjær, gjengesylinder og gjenget fjærskål. Da kapper man den orginale fjærskåla bort, og sveiser fast gjengesylinderen. Mye billigere, men krever nok nye innsatsdempere, er ikke godkjent, og litt mer arbeid. Vet ikke helt hvilken type du tenkte på? Grei løsning med slikt kit for de som allerede har KYB eller Koni da. Fjærene leveres forresten med forskjellig hardhetsgrad, og de hardeste er visstnok HARDE.
Clinton skrev:Skal investere i coiloversett men undres på om det blir for mykt å bruke orginalfjærene. Bør jeg samtidig bestille stivere fjærer? Noen som vet?Hva skal du med coilovers da ? Tror du mener dempere jeg ?
TomG skrev:KW i Tyskland har ogsa meget brukbare coilovere!!!Ups, var KW sine jeg mente, som er godkjente. Vet ikke om Koni sine er det.
T