TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bør man bruke stivere fjærer sammen med coiloverdempere?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#121173  av mr.two

Er vel med tilhørende fjærer på coilovers ? Størrelsen på en coilover fjær og en org. fjær er ganske forskjellig..org.er store og coilover fjærer er små :) Dette er vel det som er mest vanlig, men det er jo mulig det finnes unntak...Hva slags coilovers kikker du på ?

#121175  av Clinton

:oops: Pokker ta, visste ikke d, men da er det jo bare fryd! Konge. Har luktet på Konis sett, men også er åpen for forslag hvis noen kan anbefale:)

#121209  av CelicaTurbo

som det er sagt følger det med fjærer med coilovers. Viste ikke at Koni hadde dette for MR2 engang, men av andre produsenter er det også Tein og Cusco som leverer bra saker.

#121222  av erling

Clinton skrev:Skal investere i coiloversett men undres på om det blir for mykt å bruke orginalfjærene. Bør jeg samtidig bestille stivere fjærer? Noen som vet?
Koni har TüV-godkjente coilovers til sw20 (hele fjærbein). Det finnes også coilover-kit av ulike fabrikat, som består av fjær, gjengesylinder og gjenget fjærskål. Da kapper man den orginale fjærskåla bort, og sveiser fast gjengesylinderen. Mye billigere, men krever nok nye innsatsdempere, er ikke godkjent, og litt mer arbeid. Vet ikke helt hvilken type du tenkte på? Grei løsning med slikt kit for de som allerede har KYB eller Koni da. Fjærene leveres forresten med forskjellig hardhetsgrad, og de hardeste er visstnok HARDE. :wink:
 #121316  av kake

Clinton skrev:Skal investere i coiloversett men undres på om det blir for mykt å bruke orginalfjærene. Bør jeg samtidig bestille stivere fjærer? Noen som vet?
Hva skal du med coilovers da ? Tror du mener dempere jeg ? :wink:
Hva skal du bruke bilen til da ? Det er ikke barebare å justere coilovers perfekt på egenhånd.

#122147  av TomG

KW i Tyskland har ogsa meget brukbare coilovere!!!

T

#122527  av erling

TomG skrev:KW i Tyskland har ogsa meget brukbare coilovere!!!

T
Ups, var KW sine jeg mente, som er godkjente. Vet ikke om Koni sine er det. :wink: