TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Back from FMS

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #121607  av Luciferen

Jaja. Da var bilen tilbake fra FMS. Mongoose effektanlegg og Dastek piggyback. litt i overkant av 240 gamp. Tok i tillegg service på bilen der nede noe som viste seg å vere lurt. Mange slanger som var morkna. Hadde ikke tålt noe tuning for å si de sann. Har nå et ladetrykk på 1,2 bar:)
Var der nede på tirsdag. Kom dit i 5 tida om ettermiddagen. Da sa han at det bare ver igjen 1-2 timer med justering før bilen var ferdig. Reiste der i fra kl. 23.30. Var hjemme igjen i Sykkylven 7,5 timer senere (Nabokomune med Ålesund).
Fikk høre noe som var litt skuffende om St185. Det var at FMS aldri hadde hatt inn en slik bil med mer en ca 192 HK orginalt. Det varste han hadde opplevd var 182 HK. Min hadde F.eks bare ca. 200 med effektanlegget.
Å prisen for alt holder jeg for meg selv:) Men jeg kan si såpass at det ikke var billig.:)

#121616  av CelicaTurbo

Med så gamle biler så er det sjeldent at orginaleffekten er på topp fremdeles, men det gjelder da også andre bilmerker, i tillegg er det jo stor variasjon over når siste gang eiere har tatt service på sin egen bil, med bytte av fordelerlokk, rotor, plugger, olje osv ;) Men, et ganske ok resultat for din bil da, og fint å ha et tall å vise til også :D

#121622  av TheStig

jepp, stempelringer slites på lik linje med alt annet som tenningssystem osv.

I tillegg taper bilen ekstra mye over årene pga 4x4.. Bare et oljeskift på motor, gir og differ ka gi 10-30 hk mer.. har hørt mange ekstreme tilfeller med slikt...!

men du merket vel mye bedre trøkk i bilen nå ?

#121627  av Luciferen

Jessda. Merket forskjell. I tillegg så går bilen renere.
Fikk utskrift av effekrturven i dag i posten.
175,5 kW.

#121629  av TheStig

ble vel fort 25.ooo,- det der.. men men

passet mongoose anlegget perfekt?

#121631  av larsst185

Bilen min ble målt av flissundet motorservice i 2001 da med smidde stempler og moderat økt turbotrykk (ikke chip) til 156,1 KW eller 212HK
Sist redigert av larsst185 den 30 jul 2005 12:52, redigert 1 gang totalt.

#121634  av TheStig

lavere komp stempler ?

#121636  av larsst185

vet ikke. JE stempler,det er alt jeg vet.

#121649  av Luciferen

Annlegget påtte nok varmes og bøyes litt.

#121674  av sleeper

larsst185 skrev:Bilen min ble målt av flissundet motorservice i 2001 da med smidde stempler og moderat økt turbotrykk (ikke chip) til 156,1 KW eller 212HK
smidde stempel gir deg ikke en hest mer! det gjør bare at motoren tåler mer julig!

#121702  av TheStig

ja hvis det ikke er lavere comp.. da taper man hk :P

#121706  av larsst185

Nei.Vet at ikke smidde stempler gir mer hester da.....
Synes bare det var grei effekt av en nesten utrimmet motor når jeg hørte hva andre gt4 var målt til....

#121714  av CelicaTurbo

sleeper skrev:
larsst185 skrev:Bilen min ble målt av flissundet motorservice i 2001 da med smidde stempler og moderat økt turbotrykk (ikke chip) til 156,1 KW eller 212HK
smidde stempel gir deg ikke en hest mer! det gjør bare at motoren tåler mer julig!
....men det betyr også at stempelringene ikke er 15 år gamle :D

#121716  av TheStig

very true..

#121721  av larsst185

Sant det.Når jeg tanker meg om så gikk forrige celicaen MERKBART bedre etter at jeg skifta stempler og ringer og forøvrig overhalte motoren ellers.Ble som natt og dag...