elektroniske controllere gir nå litt mer justeringsfrihet, bl.a. gain for å motvirke boost-spike akkurat idet trykket når sitt toppnivå, samt at den ikke er like variabel når det gjelder trykkforskjeller mellom vinter/sommer-vær. Men, så koster de elektroniske skjorta og det er ganske vanlig at folk rapporterer at boost controlleren opplyser om ganske annet turbotrykk enn den mekaniske trykkmåleren gjør (og jeg vil nå stole mest på den mekaniske da) så det ser ut til at noen elektroniske controllere kan slite litt med troverdigheten ved visning av trykk.. jeg vet ikke hvorfor, men det er mulig at noen boost controllere tar sitt trykksignal fra samme sted som ventilen er montert, dvs i utporten ved turboen; de vil da lese høyere trykk og vil heller ikke være i stand til å lese vakum.. jeg ser ingen annen grunn til hvorfor så mange rapporterer betydelig forskjell ihvertfall..
- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet