TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• luftfilter bokser osv

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #122574  av aneriks

hva er de andre boksene følerene og ledningen som henger sammen med luft filteret??? kan jeg bare fjerne dette nåe jeg bytter til åpent filter?

#122578  av kake

Du kan fjerne alle de store boksene. De er der kun for å dempe lyd, samt gi litt bedre bensinforbruk. Luftmengdemålern må du ha.
Vedlegg
luftinntak.jpg
luftinntak.jpg (35.47 kiB) Vist 775 ganger

#122605  av aneriks

ok takk for svar, hva skjer om jeg ikke har luftmengde målerene?

#122615  av erling

kake skrev:Luftmengdemålern må du ha.
Temp.sensor heter den.
ok takk for svar, hva skjer om jeg ikke har luftmengde målerene?
Da har du map/vakumsensor istedet. :P

#122630  av aneriks

hmm.. det jeg egentlig lurer på er gjør det noe og kjøre uten og koble de 2 sensorene til? og hva er eventuelt konsekvensene? (beklager er litt grønn) hehe

#122635  av ADHD:-)))

aneriks skrev:hmm.. det jeg egentlig lurer på er gjør det noe og kjøre uten og koble de 2 sensorene til? og hva er eventuelt konsekvensene? (beklager er litt grønn) hehe
Viss du refererer til di 2 tingene KAKE hadde laga ring runt?
Så erden med ledning øverst til venstre så er de luft temprarur måleren
som på dette blide er de bare tempsensor! allså motorhjernen får den målte lufttempratur signilene og justerer bensinmengde etter verdien fr di signalene (men den bruker jo signaler fra gasspjel posisjon og fra banke seisoren(mikrofon som står på motoren som lytter etter tenings feil) for og ha OPTIMAL bensin blanding og rigtig tening fradu starter bilen til du stoppe bilen!!!
Så ring 2 på bilde til KAKE nede til høgre (nermes gasspjellet) er de ein slange som er de men kalle tåkesmørring slange(veivhus ventilasjon) de er bare olje damp som går ijennom dene slangen!!!

Håper dette kan hjelpe deg på veien til litt meire forståelse!!?
Viss eg har glømt eller foklart feil så BARE rett meg!!!

#122707  av aneriks

takk for svar ble litt klokere, men det jeg fortsatt lurer på er gjør det noe om jeg ikke kobler disse til?? om jeg bare blender de??er det dumt?

#122712  av lasse

Jeg har borra hull i mitt filter til temp sensoren, og den slangen har jeg satt et lite oljeåndingsfilter på, jeg har bytta den originale slanen mot en i silikon.
Har ringet rundt det filteret, og temp sensoren er borret inn på undersiden da jeg synes det er penere...
Vedlegg
filter.JPG
filter.JPG (356.08 kiB) Vist 210 ganger

#122713  av ADHD:-)))

aneriks skrev:takk for svar ble litt klokere, men det jeg fortsatt lurer på er gjør det noe om jeg ikke kobler disse til?? om jeg bare blender de?? eller er det dumt?
Hei! vel eg lurer lit på va du meiner me å ikke koble di til???betyr de att du hat tatt vekk den orginale luft filter boksen og montert ett rør med ett lufilter på???(de har eg selv jort men eg brukte stål rør som eg sveiste den tåke smørringe innpå å tempsensoren har eg stripst fast til de nye lutf filteret)
som eg skriver lurer eg på vorfor du spørrer mon va sjer viss du ikke monterer disse to(luft tempføleren å tåkesmørings slangen) vel monterer du ikke tåkesmørings slangen(du kan kjøpe ett filter forde erjo VEIVHUS luftin som går ijennom denne så de er vel ikke så lurt å BLÅKKE/TETTE denne!!!
Når de jeller tempratur følreren så er de ein av den VIKTIGESTE enhetene til din motorhjernen (på denne modell bil uten luftmengde måler)så de er jo viktig å ha tikoblet!!! du kan jo jøre som eg ha å stripsr den fast i ditt nye lufilter så nerme enden av lufilteret du klarer!!!

Håper dette hjelper deg på veien til litt meir forståelse!!?
Har eg forklart feil så vendlikst RETT meg!!!

#122722  av aneriks

ADHD:-))) skrev:
aneriks skrev:takk for svar ble litt klokere, men det jeg fortsatt lurer på er gjør det noe om jeg ikke kobler disse til?? om jeg bare blender de?? eller er det dumt?
Hei! vel eg lurer lit på va du meiner me å ikke koble di til???betyr de att du hat tatt vekk den orginale luft filter boksen og montert ett rør med ett lufilter på???(de har eg selv jort men eg brukte stål rør som eg sveiste den tåke smørringe innpå å tempsensoren har eg stripst fast til de nye lutf filteret)
som eg skriver lurer eg på vorfor du spørrer mon va sjer viss du ikke monterer disse to(luft tempføleren å tåkesmørings slangen) vel monterer du ikke tåkesmørings slangen(du kan kjøpe ett filter forde erjo VEIVHUS luftin som går ijennom denne så de er vel ikke så lurt å BLÅKKE/TETTE denne!!!
Når de jeller tempratur følreren så er de ein av den VIKTIGESTE enhetene til din motorhjernen (på denne modell bil uten luftmengde måler)så de er jo viktig å ha tikoblet!!! du kan jo jøre som eg ha å stripsr den fast i ditt nye lufilter så nerme enden av lufilteret du klarer!!!

Håper dette hjelper deg på veien til litt meir forståelse!!?
Har eg forklart feil så vendlikst RETT meg!!!
har det nå takk skal du ha :)

#122875  av Raze_r

hallo folkens...
var inne på en bilside nå og sjekk dette K&N-filteret...

NB: legg merke til hva det står: 156-175 hk... det gir vel ikke så mye effekt? jeg kjøpte et billig luftfilter som er på nå,det låter gromt ja, men det gir nok ikke så mye effekt....

er dette riktig bytter jeg filter til dette K&N-filteret :P

noen som kan svare meg på dette?

takker...

#122885  av ADHD:-)))

Raze_r skrev:hallo folkens...
var inne på en bilside nå og sjekk dette K&N-filteret...

NB: legg merke til hva det står: 156-175 hk... det gir vel ikke så mye effekt? jeg kjøpte et billig luftfilter som er på nå,det låter gromt ja, men det gir nok ikke så mye effekt....

er dette riktig bytter jeg filter til dette K&N-filteret :P

noen som kan svare meg på dette?

takker...
Hei! Eg antar de att du tror teksten med156/175Hk er den efekt økningen du vill oppnå med dette luft filteret!!?
Men i realiteten så betyr de att TOYOTA 2.L GTI motorer fra 1990 til 1993 hadde 156Hk å i 1994 kom den motorene med 175Hk!!! men de filteret passer degge modelene!!!(Men de er meget dålig orginal luft filter boks konstruksjon!! så ved å ta vekk de orginale å erstatte de med ett så beint rør med ett sjikkelig luftfilter på så opp når du en god del meire efekt Å ikke minst den SYKE KULE LYDEN man med en slik modding!!!:-)

Håper dette kan hjelpe deg/dere på veien til litt meir forståelse!!?
Har eg forklart oe feil så vendelikst rett meg!!!

#122887  av Raze_r

jeg har 94 mod, men 156 hk...
kanskje en tidlig 94 jeg har da?

det var nok det de mente je adhd....
takk for svar

#122890  av aneriks

zf
Sist redigert av aneriks den 04 aug 2005 22:08, redigert 1 gang totalt.