TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• problem med turbotryk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #123469  av toyota_mr2

jei har et problem med bilen jei får ikke opp tryke de går under 0.5 åg de skal ver 0.7 å når de kommer på litt under 0.5 så jukser bilen åg røyker noe felt va kan de ver??

#123513  av BrennaRacing

Da er det nok på tide med ny turbo kan jeg tenke meg...Hvis det lukter litt "gammel sierra" når du gir på så er det nok turboen som tar kvelden snart

#123517  av toyota_mr2

de lukter ikke slede de blei bare sånt plutseli ite jei sjifta dunp den har ikke røykt noe før når jei jir gass når turbotryke ikke går leger så får je den motor lampen opp

#123618  av CelicaTurbo

ta diagnosetest som beskrevet her:

http://www.ts-ogn.no/modules.php?op=mod ... =0&thold=0

Og, skriv skikkelig norsk på forumet! Da er det større sjangs for at folk gidder å svare på posten din når de slipper å lese posten din 4-5 ganger før det er mulig å forstå hva det egentlig er du prøver å fortelle ;)

Ellers, fjern dumpventilen og se om det blir bedre da. Det er godt mulig at ventilen lekker mye luft når trykket blir for høyt.

#124492  av FireWalk

Du sier dette skjedde etter at du skiftet dump ventil? har du sjekket at den ikke leker? i festet mellom selve ventilen og røret.. Dette skjedde med min, det kom ut luft her når turboen ladet, så bilen gikk mye dårligere enn den skulle.. samtidig gikk den ujevnt på tomgang.. Var bare å sette inn en pakning slik at det ble tett. Kan jo være verd å sjekke :)