TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilen til 2fastgt4, oljekjøling, tempmÃ¥ling, clutch o.l.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#101343  av sleeper

jeg tør ikke regne på hva jeg har brukt på tunig! har nok brukt ca 70-80k men så har jeg også gjort all jobben selv da.... satser på at bilen er i gang i løpet av uken så skal få tatt noen bilder da... :D

regner ikke penger her men har brukt en 3-4k fra lønninga hver mnd i 1.5 år.. (pluss feriepenger osv)

#101438  av 2fastgt4

litt gøy er ikke "dyrt"..........men når det tar av blir det jævelig dyrt...
spesielt hvis du lar andre gjøre jobben 8)

#101442  av 2fastgt4

justerte litt på clutchen igjen....veldig fin fra 1-2 gir men sliter litt med 3-2 gir..men bedre er det blitt.Lufta bremsene.
Så nå er bilen klar til Rudskogen på tirsdagen :) tenkte jeg skulle "kvitte" meg med ferodo klossene der.
Da kan jeg montere BD skiver og redstuff rundt det hele etterpå.
Prosjekt olie kjøler er skrinlagt etter ett uhell.Fikk meg nesten ett olie bad. :evil: :oops:

#123719  av TheStig

når man justerer freeplay på clutch, er det da snakk om det punktet clutchen tar tak og bilen begynner å trille fremover .. ? Isåfall er jo 0.5-1.5 cm veldig langt ut for en clutch å ta tak.. Er vel i grenseland for sluring da.....?

#123735  av 2fastgt4

TheStig skrev:når man justerer freeplay på clutch, er det da snakk om det punktet clutchen tar tak og bilen begynner å trille fremover .. ? Isåfall er jo 0.5-1.5 cm veldig langt ut for en clutch å ta tak.. Er vel i grenseland for sluring da.....?
det er bevegelsen på pedalen til den møter motstand.
:wink:

#123747  av TheStig

aha.. rart at det skulle innvirke så mye på om man får den i gir eller ikke.. ska vel være bra ille før det har noe å si.....

#123771  av tojo

Er det noe tvil om justering/freeplay/push rod play osv?
Se :wink: : http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... clutch.htm
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7