Raze_r skrev:bruttarn har en audi a4turbo 95mod... og han byttet ut det som ser ut som en IC... den platen du snakker om... der var det bare å loddet det inn(byttet med det gamle) og så var det bare å kjøre... med 50+hk 
Det er litt mer komplisert enn å bare bytte en chip ("IC") på de fleste Toyotaer, den platen jeg snakker om er et såkalt "rom board" som består av flere IC'er og komponenter som er mer eller mindre snikkoblet inn på microprosessoren i orginal ECU.
her er et bilde av en orginal 7MGTE ECU:
og her er den samme ECU'en med en Techtom "rom board", det er så tett som man kan komme på "chipping" av våre biler siden disse brettene (som jeg kalte plate, men egentlig heter PCB) monteres i boksen til den orginale ECU'en:
Her er det godt synlig at det er et brett med tre chipper (IC) og flere komponenter som er montert over den orginale prosessoren som var synlig på det første bildet. Derfor er det ikke like enkelt å bytte på våre biler som på Audi dessverre
Magne_f: du bør undersøke nærmere med denne fyren om han er klar over at det ikke bare er en chip som kan byttes med en omprogrammert på de fleste Toyotaer. Faktisk kjenner jeg ikke til noen Toyotaer nyere enn medio-80-tallet som kan chippes uten å bruke en slik løsning som jeg har omtalt ovenfor, med et tilleggsbrett som er spesiellt designet for den prosessoren som brukes i Toyotas ECU'er. Det hadde derimot vært fint om noen kunne bekrefte hvilken type ECU og prosessor som står i nyeste modell MR2 så vi kan stadfeste det for sikkert