TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SPL-prosjekt, nær 150dB-grensa!

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#124045  av @lpher

Det lar seg vist ikke gjøre å høre på fornuft her, da det ser ut til at det er å hause opp/sure ned stemninga som er hovedformålet....jeg vil derfor si dette:

Det kan nok stemme at RF ikke har plukka hjem så mange verdensrekordpokaler i de siste 2 åra..men hva betyr egentlig det? ...når det ikke er konkuransesubber som diskuteres her? :) Så hvorvidt RF ikke innehar nok verdensrekorder akkurat i skrivende stund eller ikke er revnende likegyldig...da det er "normale" subber tråden i utganspunktet omhandler...og ikke konkuranse-subber :)

Så...for de som vil ha det med teskje....konkuransesubber...og "vanlige"subber...til og med de som er mynta på SPL....er 2 helt forskjellige ting...oki? :D

..og å begynne å snakke om DD etc. når gutten etterspørr max guffe for minst mulig dough....blir nok litt feil :) Da er nok mitt forslag adskillig mer relevant...da jeg faktisk svarte på noe han lurte på...albeit...med den forskjellen at han i utgangspunktet hadde avskrevet RF fordi det var for mainstream..men men...sånn er det :)

#124046  av @lpher

gt4cs skrev: opp gjennom tiden? hva er intressant med det da??
De fleste som tenker litt lengre enn til sin egen nesetipp...VET at erfaring betyr ALT :D
gt4cs skrev: det er nå tiden som gjelder. og nå så når ikke rockford opp i dB-drag.
selv du må vel kunne innse det?
Du er inne på noe :D Man kan ikke vinne alt hele tiden vettu :D

#124049  av @lpher

angrykid skrev: Greit nok diskusjonen ble litt fucka, og tråden litt fucka,
Nei..synes du det? :D
angrykid skrev:
men gt4 er inne på endel ting her, som jeg pr i dag ikke klarer å se noe bra svar på.
Hmm...oki...du får forsøke å finne svaret da? :D
angrykid skrev:
Og det er jo det faktum at han stiller spørsmål til resultater RF har å vise til i senere tid på DB drag.
So? Så at jeg ikke svarte på posten til gt4cs kjapt nok...makes me a bad man eller?
angrykid skrev:
Og ingen av de RF fantastene vi har her inne har klart å gitt oss noe fullgodt svar på hvor bra RF gjør det i drag.
Var vel mere verdensrekorder gt4cs fabla om :)
angrykid skrev:
Greit nok, jeg skal ikke argumentere på om dem leverer god lyd eller ikke, det er ikke det som er spørsmålet i denne diskusjonen.
Nei, denne diskusjonen omhandler ikke akkura tdet nei...den omhandler heller ikke det du lurte på :)
angrykid skrev:
Så vidt meg bekjent er DBdrag om å gjøre å få mest mulig lyd/vibrasjon i bilen, og da er det vel ikke nødvendigivs RF gjør det så sinnsykt bra i akkurat den kategorien?
Jo, problemet er at de gjør faktisk det...men det er dessverre blitt færre verdensrekorder de siste 2 åra...sånn er det bare...cant win them all :D
angrykid skrev:
Korriger meg om jeg har feil, men jeg er nå en smule enig med gt4 her, faktisk.|
Jaja...be my guest..not my problem :D

#124279  av Raze_r

uff så tragiskt sier jeg bare....

#124312  av sindrejl

unnskyld, men kan noen svare meg på hvilke subber som har rekord for høyeste db pr idag ? Er langt ifra noen RF fantast, men må si meg enig i at erfaring betyr alt.. innen for alle bransjer og alle merker og hele suppa.
Sist redigert av sindrejl den 11 aug 2005 11:38, redigert 1 gang totalt.

#124363  av gt4cs

sindrejl skrev:unnskyld, men svar meg på hvilke subber som har rekord for høyeste db pr idag da? Er langt ifra noen RF fantast, men må si meg enig i at erfaring betyr alt.. innen for alle bransjer og alle merker og hele suppa.
Vet ikke pr. i dag, men i fjor hadde DD verdensrekord i 11 av 13 klasser..
Sist redigert av gt4cs den 14 aug 2005 21:57, redigert 1 gang totalt.

#124712  av bose

Faen jeg må pisse jeg nå... noen som blir med?

#124866  av Raze_r

haha så "morsom" du er...

#130777  av Herr Knutsen

Heisann!

Jeg ser mange har diskutert aktivt og følelsesladd her, og det gleder meg.

Nå har jeg imidlertid kommet inn i en periode der bilen trenger litt first aid, så det tekniske får komme før moro :/

Men NÅR den tid kommer at jeg skal satse dB-drag igjen (er jo lenge til 2006-sesongen starter), skal jeg kjøpe noe billig dritt på gøy, og vise at man kan spille MINST like høyt (merk: HØYT, ikke pent) som merker med "erfaring" likevel. Å kjøpe noe "alle" har meninger om for å få status blant de som ikke har peiling eller erfaring står tross alt ikke øverst på min "to do"-liste. I den siste tiden har jeg da også plukket opp en rekke eksempler på... ræva arbeid hva installasjon og effektivitet angår (i større eller mindre grad) hos VELDIG mange, selv de som påstår de er halvguder (ikke for å tråkke på gudestatusen til dem det gjelder, altså) :P

For øvrig VET jeg at DD er kongene i dB-drag, men syns det koster mer enn det smaker. Kan hende jeg heller dit likevel, altså :P

I utgangspunktet ønsket jeg meg med å starte denne diskusjonen erfaringer og konstruktiv informasjon fra andre - noe jeg FIKK av bl.a. GT4CS - og ikke noe selgerpjatt som er uinteressant for mitt vedkommende :P

Jeg gleder meg til de(n) mindre hyggelige kommentaren(e) jeg måtte få for dette. Hehe.

Takk til alle som kom med nyttige innspill, og en særdeles stor takk til alle som kommer med unyttige utrop, da dere gjør dagen festligere for alle :) Syns det er litt av gleden med dette forumet; alle kan si sin mening, og så kan le litt ekstra når forståsegpåere kommer med sine! :)

Tjohei og hoppsannsa! :P

#161790  av Techpoint

sindrejl skrev:unnskyld, men kan noen svare meg på hvilke subber som har rekord for høyeste db pr idag ? Er langt ifra noen RF fantast, men må si meg enig i at erfaring betyr alt.. innen for alle bransjer og alle merker og hele suppa.
Selv om dette er en gammel tråd ville jeg bare si at pr dags dato er det Pioneer som har verdensrekorden uansett klasse, og er vel de første som offisiellt har brutt 180dB grensen.

RF har også gjort det bra i Norge med tanke på dB-drag hvor Team BoomCar hadde en Golf 2 som spillte over 148dB (som selvfølgelig kunne vært bedre)
Fyren har Norgesrekorden og ble Norgesmester i 2004

#161791  av Techpoint

Herr Knutsen skrev: Men NÅR den tid kommer at jeg skal satse dB-drag igjen (er jo lenge til 2006-sesongen starter), skal jeg kjøpe noe billig dritt på gøy, og vise at man kan spille MINST like høyt (merk: HØYT, ikke pent) som merker med "erfaring" likevel. Å kjøpe noe "alle" har meninger om for å få status blant de som ikke har peiling eller erfaring står tross alt ikke øverst på min "to do"-liste. I den siste tiden har jeg da også plukket opp en rekke eksempler på... ræva arbeid hva installasjon og effektivitet angår (i større eller mindre grad) hos VELDIG mange, selv de som påstår de er halvguder (ikke for å tråkke på gudestatusen til dem det gjelder, altså) :P

For øvrig VET jeg at DD er kongene i dB-drag, men syns det koster mer enn det smaker. Kan hende jeg heller dit likevel, altså :P

I utgangspunktet ønsket jeg meg med å starte denne diskusjonen erfaringer og konstruktiv informasjon fra andre - noe jeg FIKK av bl.a. GT4CS - og ikke noe selgerpjatt som er uinteressant for mitt vedkommende :P

Jeg gleder meg til de(n) mindre hyggelige kommentaren(e) jeg måtte få for dette. Hehe.

Takk til alle som kom med nyttige innspill, og en særdeles stor takk til alle som kommer med unyttige utrop, da dere gjør dagen festligere for alle :) Syns det er litt av gleden med dette forumet; alle kan si sin mening, og så kan le litt ekstra når forståsegpåere kommer med sine! :)

Tjohei og hoppsannsa! :P
DD er ikke kongen innen dB-drag men de har hatt mange gode biler og folk med mye kunnskap, og DD er ikke noe dritt bare så det er sagt, hehe, men finnes mye annet som også er bra..

Ang billig, fullt mulig, jeg spillte nesten like høyt som Peder Myhre (Poloen med 2 stk 10" RF) med ett anlegg som kostet under 10 000kr.
dvs ca 142,?dB i en Opel Astra Stasjonsvogn.. (Offisiell måling i finale 141,1) Spillte dog 143,2dB i en sierra med samme anlegget sesongen før.

Stiller du i 2006 sesongen da? i såfall hvilken klasse tenker du deg?

#161955  av sindrejl

Techpoint skrev:
sindrejl skrev:unnskyld, men kan noen svare meg på hvilke subber som har rekord for høyeste db pr idag ? Er langt ifra noen RF fantast, men må si meg enig i at erfaring betyr alt.. innen for alle bransjer og alle merker og hele suppa.
Selv om dette er en gammel tråd ville jeg bare si at pr dags dato er det Pioneer som har verdensrekorden uansett klasse, og er vel de første som offisiellt har brutt 180dB grensen.

RF har også gjort det bra i Norge med tanke på dB-drag hvor Team BoomCar hadde en Golf 2 som spillte over 148dB (som selvfølgelig kunne vært bedre)
Fyren har Norgesrekorden og ble Norgesmester i 2004
det som er litt morro her da.. er jo at en del folk påstår her at det viktigste for et merke er tydeligvis å inneha dB-rekorder.. men pioneer (unnskyld) SUGER seriøst ille på vanlige subber.. ellers må man opp i de SKIKKELIG dyre spl subbene som er såklart vanvittig bra.

#162037  av Techpoint

sindrejl skrev: det som er litt morro her da.. er jo at en del folk påstår her at det viktigste for et merke er tydeligvis å inneha dB-rekorder.. men pioneer (unnskyld) SUGER seriøst ille på vanlige subber.. ellers må man opp i de SKIKKELIG dyre spl subbene som er såklart vanvittig bra.
Her er jo alt relativt da, alle merker har billige subber og dyre subber.
Nå vil ikke jeg si at en sub til 1500kr er dyrt, som i tillegg spiller bedre enn folk flest trenger å ha.. Som f.eks 3004SPL eller tidligere 121spl og 101spl.