TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#125654  av Mr2 Mk2

Ivar skrev:Bygg om til supercharged MK1! :)
Motoren passer rett inn.
Det er ikke helt korrekt da,er litt mer arbeid enn plug and play....
cisum skrev:Noen som vet hvordan det er å turbokonvertere en agze-motor???
Vet ikke så mye om det,bortsett fra at en kar her har gjort det(i mk1)...Han er med i eikås videoen som ligger på media.har tlf hans om du seriøst vurderer dette.
proson skrev: Da får du vel ca samme effektøkning som hvis du skulle kjøpt ny motor med kompressor (145 HK). Bare 100 ganger lettere jobb :!: Og billigere :wink: Så kan du bruke mer tid og penger på felger interiør og anlegg heller! :D
Om man først kjøper 4agze motor,så må man da ha 170hk`en.
proson skrev:Da går det jo an å kjøpe en 89 modell 4age, og bygge om med turbo. Men hvordan er det egentlig å montere turbo på 4age? Er vel ytterst få som har gjort det :?: På tide at noen prøver :twisted:
Går et par 4age`er med turbo her,blant annet en på jobben som har gjort det.Den han på jobben bygde i var kjørt 100000 før han monterte mener jeg,og om jeg ikke husker helt feil så gikk den til over 200000 før den røk.Og det var pga at det ble trykket stilt alt for høyt.

#125683  av Anders gullstein

Det var en meget pen mk1 må jeg si. Hvilken farge var den opprinnelig da? Enig at du bør holde den så orginal som mulig utseende messig. Morro å se at ikke alle ender opp i rustens fortapelse :)

#125685  av cisum

Anders gullstein skrev:Det var en meget pen mk1 må jeg si. Hvilken farge var den opprinnelig da? Enig at du bør holde den så orginal som mulig utseende messig. Morro å se at ikke alle ender opp i rustens fortapelse :)
Takkar og bukkar for alle svar å interreser... :D

Denne bilen var i utgangspunktet rød, men den har vært kræsja... så ble den bygget opp igjen og atter en gang lakket opp rød.. men de hadde brukt så jæ.... dårlig lakk og arbeidet var heller ikke nå å skryte av, så jeg bestemte meg for å ta alt på nytt..:)

+ at nå har jeg brukt så mye penger på denne bilen at det er en bil jeg heller hiver enn å selge eller la den ruste bort..:) :twisted:

P.S:
Hvis det er noen som vet om noen som syr om originalinteriør om til skinn for en noenlunde fornuftig pris( :!: :!: :!: ) så si ifra..:)

#125772  av proson

cisum skrev: P.S:
Hvis det er noen som vet om noen som syr om originalinteriør om til skinn for en noenlunde fornuftig pris( :!: :!: :!: ) så si ifra..:)
En fyr på stjørdal som er meget flink som gjør dette til en billig penge har jeg hørt. Jeg skal trekke om setene mine til han før våren 2006. Han ligger like ved inngangen til HV på stjørdal, hvis du vet hvor det er? Han er fra nederland tror jeg. Jeg skal innom han i mårra for å trekke om skinnet rundt girkula mi, og få montert på midtkonsoll skinnplaten skikkelig. Skal høre med han med det samme om hva han skal ha for å trekke om setene.

TLF: 74 83 02 00
Vedlegg
IMG_2399.jpg
IMG_2399.jpg (44.31 kiB) Vist 274 ganger

#125776  av cisum

ah... sounds nice... .gi beskjed om hva det koster..:) im so ready for it..:)

#125821  av proson

cisum skrev:ah... sounds nice... .gi beskjed om hva det koster..:) im so ready for it..:)
Hmm... Han var desverre på ferietur til sitt gamle hjemland ennå. Han er fra Sweits. Skal spørre han når han kommer tilbake jeg. Hvis vi leverer inn mine og dine seter samtidig, så kanskje vi kan få litt rabatt også.. :D

#125827  av cisum

hm... kanskje en idee... men jeg må hente bilen min først.... :?
Det må vi i bunn å grunn se på... :) får se hva han skal ha...:)
Det er en idee idet minste..:)