En liten oppdatering....
Natt til i går fikk vi ihop motoren ca 02:00....tok forresten bare 5 min og sett på reg.reima når man prøvde og sett den rett på
Når vi etterhvert startet opp så gikk ikke motoren så fint at det gjorde noe...pluss at vi fikk lys i motorlyse i desjen... Vi tok da diagnmosetest, og kom fram til feilmeldinga 54 som var noe med intercooleren... Vi stusset over det og resatte styringa med og ta av strømmen i 30 sek. Etter at vi startet opp da så gikk motoren som ei klokke...Litt feil på tenninga siden vi har hatt av fordeleren...men det justerte vi... Men alt er ikke som det skal være....
Har ikke snøring hva som er feil nå....for å si det mildt så har jeg motorolje over hele motoren nå samt frontruta og eg har brukt nå jævlig med olje siden i går...
Motoren og bilen går utrolig fint straks man får litt turtall på den, men på tomgang går den for jævlig...veldig ustabil og nå på slutten før eg gav opp og stakk på jobb så hadde jeg problemer med at jeg plutsedlig mistet all kraft og motoren stoppet nå jeg trådde inn clutchen... Startet jeg den opp igjen så ligger den og er urolig på mellom 500 og 900rpm
Par ting til...nå har jeg trykk både i toppdekkslet og i bunnpanna...
Den slangen som går ifra toppdekkslet som lufter ut...der kommer det hvit damp\gass\røyk...er ikke sikker...men det er såpass trykk der at det kommer olje ut der...ikke nokk med det...den forandrer temperatur i takt med at aircondition agregate slår seg av og på innimellom og da går bilen mye dårligere...men når det ikke går så høres det ut som den går veldig fint....skjønnder ikke det...
Har flere teorier....jeg må bare tenkte på alt som kan være feil....
Hvis stempelringene skulle være veldig slitt eller kaputt...skulle du ikke ha merket det når man drar på? Bilen går som ei kule så lenge man ikke står i ro på tomgang...
Skal få tatt ny komp.test når eg får tak i målern...må bare en tur på biltema eller mekonomen...
Turboen...hva skjer når den ryker...hvilkne symptomer får man da? Kan den ha tatt kveld...den laddet i allefall 1,05 bar når vi var ute og testet litt etter noe forsøk nedi motorrommet...
Det skal vel være vakum i motoren....eller? i allefall ikke trykk oppe og nede... Hva hvis vi har kobblet feil på noen av vakumslangene...kan det da gjøre slik at det suges luft inn en annen plass og ut over alt...har en slange som er kobblet opp mot et lite fancy filter av en type...der suger motoren luft som bare faen...tetter vi igjen den slangen så stopper motoren...
Trenger en del hjelp her...
Men som sagt...hvis stemperingen er veldig slitte eller kaputte...da skal man vel merke det på drage? Bilen går jo som det suser av...
Tror mere på at vi har kobblet noe feil eller at turboen har tatt kveld...men ikke veit eg...e fortsatt bare en nybegynner eg...
Noen som vet om turboen ifra en 3s-gte 2.gen passer min 3.gen?? bare for og prøve...
Bare for og si det...så er kjølevannet fint og det forsvinner ikke noe... Men alikavell så er eksosen og den røken som komer ut av avluftinga på toppdekkslet hvit...?
Innimellom så går bilen fint på tomgang...men alikavel så kommer det hvit røyk ut her og der og det har litt og si om aircondition står på eller ikke om hvor mye som kommer ut....
Underlig...eg og ronny som har holdt på med motoren i en uke nå blir ikke klok av dette...
Ingen i områdene her som kan hjelpe meg? Evnt. som jeg kan ringe til?
På toyota kunne jeg ikke komme inn før langt uti september...
Skal føst finne ut hva som er feil med motoren før jeg tar den opp igjen eller kjøper ny eller gjør noe som helst...så det nytter ikke og komme med komentarer om at det er bare og kjøpe nytt med en gang...jeg vil vite hva som er feil før jeg gjør noe stort og dyrt...