TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Interiørlakkering

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #124132  av Mr2MK

Vurderer å få div. interiørdeler lakkert. Er vel endel her som har gjort dette selv. Hvordan gjør man det? Må man ha en spesiell type lakk? pussing? grunning? spray eller pensel? Er helt grønn på dette så trenger kyndig veiledning :D

#124167  av lasse

Jeg lakka en del i gamle bilen til kompisen min, det du må passe på er å slipe ned det du skal lakke til overflaten blir heeelt glatt, (vi brukte våtslipepapir med 1000 korning, mye plast i biler er "kornete", slip godt!) deretter må du grunne, det finnes flere forskjellige grunninger ettersom hvilke matrialer du skal lakke, grunning skal vel bare tørke et kvarter ellerno, deretter er det bare å lakke, husk klarlakk tilslutt (ca et kvarter etter vanlig lakk).
Husk å lakke flere tynne lag, og bruk god tid, fører du boksen for fort, blir lakken ujevn, om du fører for sakte, blir laget for tykt og det begynner å renne...
Kanskje en ide å prøve seg frem på noe som ikke spiller noen rolle først...
Om du bor i oslo området vil jeg anbefale deg en tur på billakkspesialisten på st hanshaugen de har sinnsykt peiling og er veldig hjelpsomme...

#125507  av Mr2MK

Er no begynt sånn smått å klargjøre for lakkering. Noen her som kan fortelle meg hvordan den lille rammen rundt klokken og rammen rundt "lufterillen" på pasasjersiden er festet/hvordan man løsner dette?

#126928  av Mr.Maximuz

Mr2MK skrev:Er no begynt sånn smått å klargjøre for lakkering. Noen her som kan fortelle meg hvordan den lille rammen rundt klokken og rammen rundt "lufterillen" på pasasjersiden er festet/hvordan man løsner dette?
løft opp askebegeret. Løsne på de 2 skruene som er der.
Skru så ut en skrue under tenningen. Vipp av dekselet rundt girspaken og så er resten løst...